Gå til innhold

Mulig å unngå førstegangstjenste?

Noxnon

Anbefalte innlegg

Jeg er blitt tatt inn ved panserbataljonen i Bardufoss.

Nå i ettertid kunne jeg tenke meg noe annet enn militæret? Er det mulig å unngå førstegangstjenesten på noen måte (uten å brekke arm etc...).

Et annet spørsmål:

Hvis jeg evt. skulle søkt meg inn en annen plass i militæret, vil jeg miste plassen jeg har blitt tildelt I Bardufoss?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Panserbataljonen er på Setermoen.

2. Du kan få utsettelse ved påbegynte studier, og hvis disse pågår lenge nok vil du til slutt skli ut av systemet. Du kan også få fritak pga helsemessige årsaker.

3. Hvis du søker en annen plass, og får innvilget, vil du miste plassen, ja. Før det, nei.

Lenke til kommentar

Bli med til Panser. Blir gøy det :D hehe

Men hvis du ikke vil, kan du selvfølgelig søke utsettelse. Har du noe spesielt du skal siden du ikke vil i militæret? Høyere utdanning eller lignende? Da er det lett å få utsettelse.

Og ja du mister plassen din i Panser hvis du søker deg over til en annen tjeneste ;)

*EDIT* HOK kom meg rett i forkjøpet!

Endret av Dignam
Lenke til kommentar

Takk for kjapt svar!

Jeg mente Setermoen ikke Bardufoss, hadde vist Bardufoss i hodet av en eller annen grunn..

Tenkte å ta et årsstudium i matematikk og gå videre inn på en ingeniør linje og ta bachlor + master.

EDIT: Hvordan søker jeg om utsettelse da?

Endret av Noxnon
Lenke til kommentar

Ikkeno problem.

Du nevner ingeniørstudier. Hva med å ta ingeniørutdannelsen i Forsvaret? Men om du ikke har lyst til å dra inn i militæret i det hele tatt, er det kanskje ikke noe for deg.

Lenke til kommentar

jeg har vurdert ingeniør studie i militæret, har forhørt meg med flere folk faktisk. Det kunne vært aktuellt, men så er det denne "bindingstiden" i etterkant. Jeg hadde litt interesse for militæret i starten, men nå har jeg ikke så veldig lyst lengere.

Lenke til kommentar

Du skal sette pris på å bli innkalt til Panserbataljonen, for du aner ikke hvor mange som er interessert i en plass der. Du kommer til å få et uforglemmelig år med mye morsomt! Ikke gi bort plassen din i denne bataljonen, det vil du angre på.

Dessuten så er det jo bare et år. Utdannelsen din haster jo ikke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...