Dan Hansen Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 ... hvordan kunne det skje? Jeg solgte en pc på QXL - og for sikkerhets skyld testet jeg den både i Linux, FreeBSD, Win2K og MS-DOS før jeg sendte den. Alt virket ok. Når jeg så kontakter kjøper noe senere får jeg beskjed om at den var død ved ankomst (nektet å starte umiddelbart) - og ifølge en venn av ham som er datatekniker var hovedkort og cpu brent! Når de så skifter dette virker den helt fint igjen. Ettersom jeg selvfølgelig ikke vil "lure" noen ber jeg ham returnere delene slik at jeg kan få dem byttet på garantien - men hans venn har allerede ordnet det ettersom han handler hos samme leverandør som jeg gjorde. Dette tyder jo på at det stemmer og at kjøper i høyeste grad ikke prøver å lure meg heller. Det vi så undrer oss over er hvordan kan dette skje? Jeg har sendt mange pc'er i posten tidligere uten noen problemer - men nå gikk det altså galt. Noen som har noen ideer? ::Dan Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Kan jo høres ut som om kjøleribba eller noe annet har løsna og kortslutta noe på hovedkortet, slik at hk og cpu ble brent første gangen de testa pc'n. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 ... hvordan kunne det skje? Jeg solgte en pc på QXL - og for sikkerhets skyld testet jeg den både i Linux, FreeBSD, Win2K og MS-DOS før jeg sendte den. Alt virket ok. Når jeg så kontakter kjøper noe senere får jeg beskjed om at den var død ved ankomst (nektet å starte umiddelbart) - og ifølge en venn av ham som er datatekniker var hovedkort og cpu brent! Når de så skifter dette virker den helt fint igjen. Ettersom jeg selvfølgelig ikke vil "lure" noen ber jeg ham returnere delene slik at jeg kan få dem byttet på garantien - men hans venn har allerede ordnet det ettersom han handler hos samme leverandør som jeg gjorde. Dette tyder jo på at det stemmer og at kjøper i høyeste grad ikke prøver å lure meg heller. Det vi så undrer oss over er hvordan kan dette skje? Jeg har sendt mange pc'er i posten tidligere uten noen problemer - men nå gikk det altså galt. Noen som har noen ideer? ::Dan En stor kar fra postvesenet som var litt uvøren med kassa kanskje Lenke til kommentar
Danny Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 anbefaler alle før man sende en pc med posten om å ta av ribba da de lett kan dette av etter noen kast spes amd. Og heller be brukkeren om å montere på ribba igjen. Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Jeg tror og at den kan ha falt av/slått seg løs i løpet av turen. Neste gang sett en liten advarsel på strømbryteren der du ber kjøper om å sjekke vifta/kjøleribba... Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 Ifølge kjøper satt ribba fast som den skulle. En tanke derimot er kanskje om selve pluggen på strømledningen kan ha vært løs - slik at vifta ikke gikk rundt. Men da burde den vel ihvertfall begynne å starte opp harddisker ol. Nå startet ingenting. Bare dødt. Kanskje det rett og slett bare var kvelden ... ::Dan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå