Gå til innhold

Sendte pc i posten - hk og cpu var dødt da den kom frem ...

Anbefalte innlegg

... hvordan kunne det skje?

Jeg solgte en pc på QXL - og for sikkerhets skyld testet jeg den både i Linux, FreeBSD, Win2K og MS-DOS før jeg sendte den. Alt virket ok.

Når jeg så kontakter kjøper noe senere får jeg beskjed om at den var død ved ankomst (nektet å starte umiddelbart) - og ifølge en venn av ham som er datatekniker var hovedkort og cpu brent!

Når de så skifter dette virker den helt fint igjen.

Ettersom jeg selvfølgelig ikke vil "lure" noen ber jeg ham returnere delene slik at jeg kan få dem byttet på garantien - men hans venn har allerede ordnet det ettersom han handler hos samme leverandør som jeg gjorde. Dette tyder jo på at det stemmer og at kjøper i høyeste grad ikke prøver å lure meg heller.

Det vi så undrer oss over er hvordan kan dette skje? Jeg har sendt mange pc'er i posten tidligere uten noen problemer - men nå gikk det altså galt.

Noen som har noen ideer?

::Dan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... hvordan kunne det skje?

Jeg solgte en pc på QXL - og for sikkerhets skyld testet jeg den både i Linux, FreeBSD, Win2K og MS-DOS før jeg sendte den. Alt virket ok.

Når jeg så kontakter kjøper noe senere får jeg beskjed om at den var død ved ankomst (nektet å starte umiddelbart) - og ifølge en venn av ham som er datatekniker var hovedkort og cpu brent!

Når de så skifter dette virker den helt fint igjen.

Ettersom jeg selvfølgelig ikke vil "lure" noen ber jeg ham returnere delene slik at jeg kan få dem byttet på garantien - men hans venn har allerede ordnet det ettersom han handler hos samme leverandør som jeg gjorde. Dette tyder jo på at det stemmer og at kjøper i høyeste grad ikke prøver å lure meg heller.

Det vi så undrer oss over er hvordan kan dette skje? Jeg har sendt mange pc'er i posten tidligere uten noen problemer - men nå gikk det altså galt.

Noen som har noen ideer?

En stor kar fra postvesenet som var litt uvøren med kassa kanskje :shrug:

Lenke til kommentar

Ifølge kjøper satt ribba fast som den skulle. En tanke derimot er kanskje om selve pluggen på strømledningen kan ha vært løs - slik at vifta ikke gikk rundt. Men da burde den vel ihvertfall begynne å starte opp harddisker ol. Nå startet ingenting. Bare dødt.

Kanskje det rett og slett bare var kvelden ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...