Harryn01 Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Har nettopp kjøpt noen deler og opplever noen problemer med oppsettet. Det kan være ne av mange ting,Cpu ,Hdd (Raptor) eller minne. Lurte på om noen der ute vet om en smart måte og teste cpu`n på?? (Om den yter det den skal på alle 4 kjerner) Samtidlig om det finnes noe form for test prog til Hdd`r også, så hadde det vært stort satt pris på om dere poster en link. Litt nysgjerrig på om det er delene som ikke holder mål pga tidligere eiers uærlighet eller hva det er annet som kan utgjør problemet. Takk på forhånd=) Lenke til kommentar
Pusekatten92 Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Kan du sei litt om kva for problemer du har? kva som skjer og slike ting. Lenke til kommentar
Harryn01 Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 Kan du sei litt om kva for problemer du har? kva som skjer og slike ting. Regner med at det bare er noen små problemer. Lest at raptor disker kan være årsaken,men samtidleig skal en ikke anta noe. Det tar lengere tid og starte opp Xp på Ratoren i motsettning til en vanlig 7200 rpm. Skal starte prog som Utorrent tar en evighet før vinduet dukker opp. Div prog som Vlc og Mp classic henger seg opp ved bruk. Noe som igjen gjør at Explorer.exe avsluttes osv. Diskbehandlig sier Raptor er 100%. Det kan være cpu (Quad Q6700). Den ligger idel på 28-30 grader,men skyter lett opp i 40-50 og oppover ved 50% -> load. Og er det ikke noe av de,så kan det være arbeids minne som gjør det.Er ikke enkelt og si. Derfor lurte jeg på om det var noe tester som kunne si og gi meg en formening om hva jeg skal forvente av de div komponentene.. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Treg oppstart av programmer osv er ikke relatert til CPU skade i allefall, da hadde sett på en svart skjerm eller blåskjerm mest sannsynligvis. Uansett, har du installert fra scratch eller bruker du hans gamle OS? Om du gjør det, kast ut svineriet og begynn på nytt så slipper du å bekymre deg for rester. Ellers er det mulig harddisken også holder på å ryke, dette er ikke noe man vet, en harddisk kan enten være 5 sekunder eller 5 år, de kan med andre ord si takk og farvel når som helst. Lenke til kommentar
Harryn01 Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 Treg oppstart av programmer osv er ikke relatert til CPU skade i allefall, da hadde sett på en svart skjerm eller blåskjerm mest sannsynligvis. Uansett, har du installert fra scratch eller bruker du hans gamle OS? Om du gjør det, kast ut svineriet og begynn på nytt så slipper du å bekymre deg for rester. Ellers er det mulig harddisken også holder på å ryke, dette er ikke noe man vet, en harddisk kan enten være 5 sekunder eller 5 år, de kan med andre ord si takk og farvel når som helst. Kjøre nyinstallert Xp pro SP3.. Og mine mistanken går mot Raptoren den også ja.. Men lurer likevel på om det er noe prog eller guide som gir meg et resultat og en formening om hva jeg skal forvente av de div komponentene..=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå