Gå til innhold

Tror det spøker her..

ReGaiN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel. En slik episode er ikke nok.

Man bør stille seg skeptisk og hele tiden lete etter logiske forklaringer.

Å tro noe bare fordi man vil at det skal være slik er selve kilden til feilinformasjon og "farlig" religion. (kreasjonisme osv)

Endret av ikkespisgress
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvfølgelig sant det. Jeg sier bare at det ikke alltid er noen logisk forklaring, og at man ikke skal utelukke ting før man er sikker på årsaken. F.eks er det vanskelig å ha noen logisk forklaring på hvorfor møbler flytter på seg midt på natta, menneskelige skikkelser som beveger seg i sidesynet og vannglass som faller ned i gulvet og knuser, når de er plassert midt på bordet. (Noen eksempler fra huset til kameraten min).

Lenke til kommentar

Herre min hatt... Er det mulig?

Her kommer det en liten unormal hendelse og du fastslår spøkelse med en gang?

for mange mange mange år siden satt en filosof og tenkte, hvorfor er vi her, hvordan havnet vi her? Han oppfant religion som svaret.

Do døra di var låst, så du har nå laget en spøkelseshistorie. Du skulle faktisk levd på 1400 tallet, reist rundt og fortalt skrøner, eller som du sier Spøkelseshistorier

Lenke til kommentar

Selvfølgelig sant det. Jeg sier bare at det ikke alltid er noen logisk forklaring, og at man ikke skal utelukke ting før man er sikker på årsaken. F.eks er det vanskelig å ha noen logisk forklaring på hvorfor møbler flytter på seg midt på natta, menneskelige skikkelser som beveger seg i sidesynet og vannglass som faller ned i gulvet og knuser, når de er plassert midt på bordet. (Noen eksempler fra huset til kameraten min).

Man ser det man vil se. Er også fullt mulig å se og høre hallusinasjoner (selv gjort det når jeg er trøtt og sliten).

Selvfølgelig skal man ikke utelukke noe, men man må se på hva som er den mest trolige forklaringen. Jeg selv ville nok aldri brukt spøkelser som forklaring. Husker jeg så et program på National Geographic Channel hvor de gikk gjennom videoklipp som visstnok fanget opp unaturlige fenomener. Da greide de ganske enkelt å forklare alt og rekonstruere et klipp som viste det samme.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du ikke har merket noe tidligere og det ikke skjer noe slikt igjen, kan du sikkert ta det med ro :)

Hadde mange merkelige hendelser der jeg bodde før. Dette var et eldgammelt hus, hvor jeg bodde i underetasjen, samtidig som det var en kjeller under min etasje.

Glass sprakk og knuste til stadighet når jeg tok oppvasken. Til slutt hadde jeg ingen glass igjen. Et fat knakk på midten mens det lå på stuebordet (mens jeg var ute).

En morgen voknet jeg med mobilladeren rundt halsen. Verandadøra sto et par ganger på gløtt når jeg kom hjem, selv om jeg aldri brukte den, OSV... Kan også nevne at jeg sov dårlig mens jeg bodde der.

Syntes noe av dette var merkelig, men jeg forkastet alt som tilfeldigheter helt til husverten leide inn en klarsynt for å se på huset deres, da de også var plaget (merket det spesielt på barna deres). Den klarsynte trodde at en person hadde hengt seg i kjelleren rett under soverommet mitt (ref. mobilladeren!!!) Flyttet ut en mnd. senere fordi jeg fikk tilbud om en finere leilighet.

Det skal sies at jeg allikevel ikke er overbevist om at det finnes spøkelser...

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har merket noe tidligere og det ikke skjer noe slikt igjen, kan du sikkert ta det med ro :)

Hadde mange merkelige hendelser der jeg bodde før. Dette var et eldgammelt hus, hvor jeg bodde i underetasjen, samtidig som det var en kjeller under min etasje.

Glass sprakk og knuste til stadighet når jeg tok oppvasken. Til slutt hadde jeg ingen glass igjen. Et fat knakk på midten mens det lå på stuebordet (mens jeg var ute).

En morgen voknet jeg med mobilladeren rundt halsen. Verandadøra sto et par ganger på gløtt når jeg kom hjem, selv om jeg aldri brukte den, OSV... Kan også nevne at jeg sov dårlig mens jeg bodde der.

Syntes noe av dette var merkelig, men jeg forkastet alt som tilfeldigheter helt til husverten leide inn en klarsynt for å se på huset deres, da de også var plaget (merket det spesielt på barna deres). Den klarsynte trodde at en person hadde hengt seg i kjelleren rett under soverommet mitt (ref. mobilladeren!!!) Flyttet ut en mnd. senere fordi jeg fikk tilbud om en finere leilighet.

Det skal sies at jeg allikevel ikke er overbevist om at det finnes spøkelser...

Da virker det som om du er en person som det er vanskelig å overbevise!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk ikke går inn for å bevise/avkrefte slike ting på en mer vitenskaplig måte når de står oppi det, i stedet for tilkalle alskens trollmenn og "klarsynte" som ikke gjør annet enn å forsterke de halvovertroiske forestillingene deres.

Lenke til kommentar

Hvorfor er han "fucked" Har aldri hørt at noen har blitt drept av et spøkelse. Jeg har også opplevd og hørt mye rart. Men når jeg ser på slike program som "finnes det spøkelser" på TV4 Fakta, er jeg overbevist om at det faktisk ikke finnes spøkelser. verre program skal man lete lenge etter. det gjelder forøvrig andre "spøkelsesprogram" det blir bare for dumt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...