Gå til innhold

Spørsmål om helgejobb.

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har veldig lyst på en helgejobb. Jeg er 14 år (fyller snart 15). Det er sikkert en hel haug av dere som tenker "Det er ikke vits for en 14 åring å søke jobb". Dette vet jeg fra før av, men den som ikke prøver kommer heller ingen vei. Å ha en jobb ved siden av skole (evt. noen ettermiddager) ville være en erfaring som kanskje vil være verdt å ta med seg videre (for.eks. valg av yrke senere i livet).

Noen tips om hva en evt. søknad burde inneholde? Hvor er det "verdt" å søke?

Takk for alle innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen grunn til å ikke ha jobb i den alderen :)

Søknaden burde inneholde litt om deg og dine sterke sider. Og kanskje litt om fravær på skolen og slikt (hvis det er lavt).

Når det kommer Ann på hvor du bør søke så er det nyttig med info om hvor du bor, om ikke annet om det er by, tettsted eller bøgda...

Lenke til kommentar

Hei iChristian, og takk for svar.

Jeg har lite fravær fra skolen. Hvis det forekommer er det fordi jeg har vært syk, og jeg har da med melding hjemmefra. Det vil si at det er "gyldig fravær". Jeg har 2 anmerkninger over snart 2 år, og har aldri fått varsel om nedsatt i orden og oppførsel.

Jeg bor i nærheten av Sandvika Storsenter, og bor i et tettsted.

Mine sterke sider er:

- Serviceinnstilt og hyggelig.

- Godt førsteinntrykk.

- God kompetanse i elektronikk.

- Naturfag (:p)

Endret av PostSpareBanken
Lenke til kommentar

Da har du jo bare å komme igang og spørre da. Plenty med butikker, avisruter og reklameruter. Det hender at butikker også tar inn personer under 18 selv om de da ikke kan sitte i kassen (steder som selger alkohol og tobakk).

Selv jobbet jeg som in kaster på restaurant og som pc-bygger i et databutikk når jeg var 14

Lenke til kommentar

Søk på de store matbutikkene, du er så billig arbeidskraft at de muligens ønsker deg som melke-mann, vognmann eller flaskeautomat rydder fks.

Det jeg jobbet som når jeg var 15-17, og de ser etter flittighet, lite fravær, og nøyaktighet

Lenke til kommentar

39 997,- er vell frikortet på? Kompisen min som jobber for Rema 1000 fikk 75 kroner timen en stund før han gikk opp når han fylte 16. Jeg startet rett på 101 kroner som 15 åring på en trelast og byggevarekjede. Da jeg fylte 16 gikk jeg opp til 110(?) om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...