Qwseyvnd Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Hei hei. Jeg har lest en del om å lage en driver for et utstyr i Windows. Utstyret er USB. Ser ganske komplisert fordi jeg må hacke? inn i utstyret for å finne verdier som 0x43, 0xd9D og sånt. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Kan du C fra før? Kan du lage drivere til noen enheter fra før? Hvis nei: Dette er ting som krever flere års utdannelse for, om du skal håpe på å få noe som helst av brukbare svar, så trengs det nok en hel del mer detaljer rundt hva du ønsker å oppnå, og hvilke enheter det er snakk om. For ikke å snakke om at de fleste usb kontrollere kommer med en del dokumentasjon man kan se på. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 Greit. Jeg vil egentlig modifisere et driver for to USB PlayStation 2 kontroller for PC bruk. Problemet er: Jeg vet ikke hvilken driver den bruker, windows innebygd driver er elendig, ikke god nok. Så jeg vil lage et modifisert driver med bedre støtte for PS2 (foreløpig), senere Xbox, Xbox 360 (Har den), PS3. Og lage noen tilleggsprogrammer i Windows, vil ikke gå dypere i det. Fordi: Det er 12^2 forskjellige kombinasjoner + to følsomme "mus". Windows-driver oppfatter den som firkantet mus, noe den ikke er, den er faktisk rund. Jeg håper at jeg har forklart godt nok hva jeg forestiller meg en kontroller skal være slik. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Å skrive en slik driver er nok dagesvis med jobb og mange års erfaring. Jeg vet hvordan joysticken mappes i windows (og den mappes etter min erfaring likt på ps1-3, det er en rimelig standard metode), hva er problemet med det? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 Joda, men den oppfattes ikke som rund, men firkantet joystick paa dualshock. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Og hvilke problemer medförer det? De brukes likt på ps3 Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 Glem det hele, jeg finner det ut selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå