Gå til innhold

Sommerjobber

Anbefalte innlegg

Jeg går første året på universitetet, og har tenkt å søke sommerjobb for første gang. Etter det jeg har hørt er det visstnok allerede for seint for enkelte jobber (noe jeg selvsagt ikke visste). Hva slags arbeidsplasser har sluttet å se etter sommeransatte og hvilke ser fremdeles? Det dreier seg om standard sommerjobber uten noen spesielle krav til utdannelse, for eksempel butikkjobber, siden jeg regner med at det er heller liten sjanse for at en førsteårsstudent får en relevant sommerjobb.

Hvordan går jeg fram for å søke? Må jeg ta kontakt på telefon, eller holder det å sende en mail til bedriften/butikken og spørre om de ser etter sommeransatte? Kommer sannsynligvis til å søke på sommerjobb i en annen by enn der jeg studerer - kommer jeg til å bli innkalt til intervju?

Beklager nybegynnerspørsmålene - jeg har aldri søkt jobb før. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kommer helt sikkert til å bli spurtnom intervju, men det kan tidvis ordnes på telefonen. De kommer helt ann på arbeidsgiveren.

Det er nok ikke så mange som har sluttet å lete allerede, men det er noen steder.

Kommunene er sikkert ikke ferdige, om de faktisk har rukket å utlyse stillinger...

Om du ringer og/eller sender Mail er litt vanskelig å svare på siden det er personavhengig, men jeg ville ringt først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...