Gå til innhold

Fingerslikkeri - en norsk folkesykdom?

61 stemmer

1. 1. Er du en fingerslikker?

• NEI
      45
    • JA
      16

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt inspirert av min husvert som deler min fasenasjon for fenomenet og må bare ta en uformell sjekk på dette her på forumet.

Hva mener du om fingerslikking?

Man har i all hovedsak tre variasjoner:

1. Tappe slikk
    - utføres ved at personen lett tapper pekefinger på oversiden av tungen.
    - Denne metoden er blant de mest utbredte og er ofte en nødløsning man tyr til uten å tenke over saken.
  2. Klype slikk
    - Utføres ved at personen lett klyper i den ytterste delen av tungen med pekefinger og tommel.
    - Er en mye mer bevist handling som krever koordinering og trening.
  3. Tommel slikk
    - Dette er den desidert største handlingen hvor personen hever albuen til ca. samme høyde som munnen. Man drar så tommel nedover på oversiden av tungen og ned over leppen for å få maksimal effekt.
    - Er en utvikling av de andre to og ikke fullt så utbredt.

noen som har noe å tilføye her?

EDIT: vi snakker om funkting av fingre for å få bedre grep på papir, aviser, penger og lignende... ikke sånn ved bordet når du spiser kylling ^^

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er snakk om fukting av ein eller fleire fingrar for å få betre grep på ark? Eller slik sleiking etter å ha ete feit mat? Fins fleire typar fingerslikking, er litt vanskeleg å bedømme når TS ikkje definerer kva slags slikking det er snakk om.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Sjelden jeg ser folk som slikker på fingrene sine på den måten. Eller. Når jeg jobbet på butikk.. Så slikket dem seg ofte på fingrene når dem skulle bla i pengeseddlene..Så jævla nasty.

Lenke til kommentar

Itt: Folk som ikke tåler litt bakterier.

Vi har nærmest vasset i dritt og slikket anuser gjennom millioner av år med evolusjon, men nå tåler ingen noe som helst lenger pga det stygge samfunnet. "Vask deg på henda før du spiser slik at kroppen din ikke blir vant med bakterier så kan du bli lettere syk og dø tidlig!"

• Liker 5
Lenke til kommentar

Itt: Folk som ikke tåler litt bakterier.

Vi har nærmest vasset i dritt og slikket anuser gjennom millioner av år med evolusjon, men nå tåler ingen noe som helst lenger pga det stygge samfunnet. "Vask deg på henda før du spiser slik at kroppen din ikke blir vant med bakterier så kan du bli lettere syk og dø tidlig!"

Før så levde man i mindre grupper og da ville man raskt bli immun mot de aller fleste tingene i deres umiddelbare nærområde.

Som å spise ting som har ligget på bakken i skogen har og vil sannsynligvis aldri skade deg.

I dag har vi en helt annen situasjon hvor du ALDRI vil kunne bygge opp forsvaret før det kommer noe nytt faenskap rekende.

Så argumentet holder ikke...

Lenke til kommentar

Da jeg jobbet på sånn arkiv fikk jeg en gummidings å ha på fingern så jeg kunne bla i ark lettere, men den var for liten for mine testosteronfylte fingre (jeg har dobbelt så mange Y-kromosomer enn de aller fleste) så jeg bare brukte hendene mine som ein sjef uten noe behov for å slikke meg på fingrene. Ellers så liker jeg å slikke meg på albuen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...