Gå til innhold

Hva er forskjellen på "å tro" og "å vite"?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Istedenfor å yte sitt beste så lever de i et fengsel de TROR eksisterer.

Hvilken eksistens lever du i?

De lever med begrensninger og restriksjoner som de innbiller seg at eksisterer mens de i realiteten ikke gjør det.

Avhengig av hvilken tro de følger kan disse begrensningene innsnevre deres muligheter og lede eller styre de i en viss retning.

En bedre livsfilosofi ville være å hele tiden handle på en så smart, gunstig og fordelaktig måte som mulig helt uavhengig av hva en religiøs eller troende person ville gjort.

Det gir ikke mening å begrense sitt liv og sine muligheter på grunn av en 2000 år gammel bok.. Men det tar kanskje litt styrke å løsrive seg fra noe som ble skrevet for så lenge siden?

Lenke til kommentar

Spørsmålet mitt var hvilken eksistens du lever i. «De», hvor jeg selv har tilhørighet, er såpass individuelle i sin tro at man umulig kan utregne en fasit for hvordan de oppfatter eksistens. Noen av de, deriblant meg selv, betrakter Bibelen som et poetisk verk og en relasjonsmodell hvor utgangspunktet ligger i ens eget liv. Begrensningen her ligger i min egen eksistens.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Spørsmålet mitt var hvilken eksistens du lever i. «De», hvor jeg selv har tilhørighet, er såpass individuelle i sin tro at man umulig kan utregne en fasit for hvordan de oppfatter eksistens. Noen av de, deriblant meg selv, betrakter Bibelen som et poetisk verk og en relasjonsmodell hvor utgangspunktet ligger i ens eget liv. Begrensningen her ligger i min egen eksistens.

Hvilke andre kilder vil du si at du også bruker?

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...