Gå til innhold

[Løst] Problem med overføring på Gbit nettverk


Anbefalte innlegg

Hei! :!: Har et lite problem med nettverket mitt :thumbdown: Har oppgradert alt fra 100mbit til 1 gbit.

 

Har 2 filservere som er koblet til en gbit switch og fra switchen går det en kabel til routeren som igjen er koblet til pcen som jeg sitter på.

 

Server1-\

Server2--Switch---Router--PC1

 

 

Farten jeg får på overføringa fra feks. Server1 til PC1 ligger på rundt 25 MB/sec. Men overføringa fra PC1 til Server1 ligger på kun 130 KB/sec :thumbdown: Er dette pga nettverket kun sender data en vei omgangen?

 

Hvilke alternativer kan hjelpe for å få opp farten?

Må jeg sette i et ekstra nettverkskort i slik at jeg får et "ekstra" nettverk til å sende data tilbake (1gbit/1gbit)?

 

Slik?

Ned:

Server1-\

Server2--Switch1---Router1--PC1

 

Opp:

Server1-\

Server2--Switch2---Router2--PC1

 

 

Ser at det står at 1gbit er Base-T..som er Half duplex?

Sender ikke half duplex bare en vei og full duplex begge veier? :hmm:

 

Takker for svar :)

Endret av zjonesz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

130KB/sec hørtes veldig lite ut. Fast Ethernet og Gigabit Ethernet er full duplex som default, så virker rart om oppsettet ditt er noe annerledes.

 

Du har en router mellom PC1 og Server1. Må den være der?

Hvordan er hastigheten mellom Server2 og PC1?

 

Magefølelsen min sier at switchen og routeren ikke klarer å bli enige om riktig hastighet på portene mellom seg, og at det fører til overdrevent mye pakketap, men dette er litt skudd fra hofta.

Regner med du har prøvd å boote Switch/Router. Dette vil i såfall sette porthastighetene på nytt, og kan løse problemet ditt.

Endret av Elgvenn2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...