Gå til innhold

hvilkne distro?

Anbefalte innlegg

Jeg er en ganske så erfaren linux bruker men har gått lei ubuntu og mint! Jeg bruker de selvfølgelig på maskiner som andre bruker (har 5 ununtu/mint og en win pc!) Så har vi mitt leketøy som selvfølgelig jeg må prøve noe nytt på! Laster no ned debian 6 og opensuse-11.4 som jeg skal innstalere i kveld (bruker den meget gode oracle wm vir box for utprøving) Finnes det andre gode distroer som bør prøvest?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gentoo er å anbefale hvis du har lyst å sette opp systemet ditt fra nokså bra bunnen av. Det kan ta en del tid siden du må kompilere det meste. Å installere / bruke Gentoo er en grei måte å lære mer om GNU/Linux.

Lenke til kommentar

Gentoo er å anbefale hvis du har lyst å sette opp systemet ditt fra nokså bra bunnen av. Det kan ta en del tid siden du må kompilere det meste. Å installere / bruke Gentoo er en grei måte å lære mer om GNU/Linux.

må sei meg enig i at gentoo e ein veldi bra måte å læra linux på.

Lenke til kommentar

Jeg har no instalert deb, slackwear, openesuse og redhat.... På en o

g samme minnepenn, bruker en oppstarter til og velge. Men pr idag så må /home på ubuntuen som ligger på maskinen mountes seperat etter innlogging. Går det og gjøre /home til permanent /home partisjon for alle distroene som jeg legger inn på minnepennen? (uten og kopiere partisjonen til minne pennen) og vbox virker ikke skikkelig:-( måtte fjerne v4 og instalere v3... For at det skulle virke 100%. Men minnepenn instalasjon er og foretrekke :-)

Lenke til kommentar

Jeg er en ganske så erfaren linux bruker men har gått lei ubuntu og mint! Jeg bruker de selvfølgelig på maskiner som andre bruker (har 5 ununtu/mint og en win pc!) Så har vi mitt leketøy som selvfølgelig jeg må prøve noe nytt på! Laster no ned debian 6 og opensuse-11.4 som jeg skal innstalere i kveld (bruker den meget gode oracle wm vir box for utprøving) Finnes det andre gode distroer som bør prøvest?

hvordan lei? hva er du ute etter?

Lenke til kommentar

Jeg har funnet noe gøy... og akk så frustrerende slackware 13.1 som jeg kjører i vbox (som jeg fikk til og fungere igjen... ) mye nytt som jeg ikke har vært borti før. Det var litt vanskelig og gå fra en lett installer i ubuntu/mandrake/fedora til en total ny måte i slackware, måtte prøve et par tre ganger før det gikk som jeg ville :-/ men jeg lærer raskt og ska nok få det til og fungere snart :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...