invilon Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Hei! Jeg har tenkt å kjøpe meg en bærbar PC denne våren og har kommet fram til to pcer som muligens dekker mine behov. Jeg kommer til å være student til høsten og da vil jeg helst ha en PC som har relativt god batteritid, samtidig som den er lett å bringe med seg. På den annen side har jeg tenkt å bruke pcen til å game litt mens jeg er hos andre, så vil at den skal kunne takle spill som WoW, oblivion på default settings, TF2, Dragonage2 på default og forsåvidt L4D2... I min jakt via Prisjakt.no fant jeg disse to pcene: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/PADV63148EO/hp-pavilion-15-6-barbar-pc Modellnavn HP dv6-3148eo Produktserie Pavilion Med specs: Prosessortype Intel Core i5 4 gb ddr3 ram 640gb hdd (5400RPM) Grafikkkorttype ATI Mobility Radeon HD 5650 Skjermstr. (tommer) 15.6 Vekt (kg) 2,49 og http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASLXPTN02288/acer-timelinex-15-6-barbar-pc Modellnavn Acer (AS5820TG-5464G50Mnks) Produktserie TimelineX Prosessortype Intel Core i5 RAM-type DDR3 RAM (MB) 4 096 hddKapasitet (GB) 500 Harddiskhastighet (RPM) 5 400 Grafikkkorttype ATI Mobility Radeon HD 5650 Skjermstr. (tommer) 15.6 Vekt (kg) 2,42 Såh, hva tror dere? Bør jeg gå opp i pris for å få en bedre spillPC, og vil jeg i så fall måtte ofre batteritid? Samtidig vil jeg ikke gå veldig mye høyere i vekt.. Endret 19. mars 2011 av ThomasF_L Lenke til kommentar
3xt Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 du bør kanskje vente litt med å velge pc, for ikke om alt for lang tid så bør det komme en del pc'er med die nye prosessorene "sandy bridge". Lenke til kommentar
Protest Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 du bør kanskje vente litt med å velge pc, for ikke om alt for lang tid så bør det komme en del pc'er med die nye prosessorene "sandy bridge". I og for seg at det er riktig å vente litt til de nye prosessorene er på plass. De er mer strømsparende og mer kraft. Det viser seg at de svakeste av de, altså I3 prosessorene er mer enn nok til omtrent alt av spill. Det som dog er et men her, er hva som skjer i Japan, og om alt kan leveres til riktig tid. Det er også meldt om at det blir prisoppgang på enkelte komponenter pga dette. Lenke til kommentar
invilon Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2011 Ok, takk for tilbakemeldingene - skal følge med på Sandy Bridge framover Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå