Gå til innhold

[Løst] går det an å bestille fra newegg

Anbefalte innlegg

hei har funnet ut at jeg vil bestille nye deler til pc-en min pga jeg føler den begynner og bli utdatert, så jeg har jeg lyst og spare mest mulig penger, i og med at jeg skal pimpe pc-en litt så jeg har funnet ut at jeg vil bestille fra newegg, men jeg lurer på om det går an, og forresten.

Om jeg ikke har tenkt og oppgradere pc-en noe serligt mye mer enn dette, så er det best for meg og kjøpe ett 6990 eller bare 2 6950?

Cr4ZyF34R

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si at for de fleste deler er det ikke verdt det å kjøpe fra USA.

Det er to hovedgrunner:

Selv om du finner et selskap som sender til norge rimelig (via USPS for eksempel) så må du fremdeles betale moms (+25%). med frakt og moms går prisfordelen mer eller mindre helt vekk.

Punkt 2 er at du mister i praksis garanti på de fleste varene, da mange av leverandørene ikke vil ta garanti i norge/europa på varer solgt i statene. Får du da problemer så blir det enten umulig eller veldig dyrt og tidkrevende å få brukt garanti. Den gode norske 5års rekalamsjonsretten mister du også helt - og denne er i praksis verdt ganske mye. Prosentmessig sjanse for at du i løpet av 5 år skulle få et problem med et av komponentene du kjøper er langt fra neglisjerbar.

Selv kjøper jeg derfor hovedsakelig bare fra statene dersom jeg finner noe virkelig billig bra tilbud på ebay, eller dersom det er snakk om deler som er umulig å finne i norge.

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg vil si at for de fleste deler er det ikke verdt det å kjøpe fra USA.

Det er to hovedgrunner:

Selv om du finner et selskap som sender til norge rimelig (via USPS for eksempel) så må du fremdeles betale moms (+25%). med frakt og moms går prisfordelen mer eller mindre helt vekk.

Punkt 2 er at du mister i praksis garanti på de fleste varene, da mange av leverandørene ikke vil ta garanti i norge/europa på varer solgt i statene. Får du da problemer så blir det enten umulig eller veldig dyrt og tidkrevende å få brukt garanti. Den gode norske 5års rekalamsjonsretten mister du også helt - og denne er i praksis verdt ganske mye. Prosentmessig sjanse for at du i løpet av 5 år skulle få et problem med et av komponentene du kjøper er langt fra neglisjerbar.

Selv kjøper jeg derfor hovedsakelig bare fra statene dersom jeg finner noe virkelig billig bra tilbud på ebay, eller dersom det er snakk om deler som er umulig å finne i norge.

-Stigma

det er nettop det. veldig mangen av disse delene finner man ikke i norge :( derfor har jeg også lyst på det, men det med garantien får jeg bare ta sjangsen på. men om jeg betaler via jetcarrier så bestiller jeg med båtgreia :p

Lenke til kommentar

Har selv vært inne på tanken noen ganger, men har slått den fra meg hver gang. Det blir mye dyrere å bestille derfra. Jetcarrier er ikke billige, hvertfall ikke flyfrakt, og hvem gidder å vente 3 måneder på en båt og så ordne med frakt innenlands selv etterpå. I tillegg har man moms og forenklet fortollingsgebyr osv. Elektronikk er egentlig ganske så billig i Norge. De få kronene hardware er billigere i Usa går bort i moms og frakt. anbefaler kun å bestille dersom det er noe helt spesielt du har lyst på. Selv kjøpte jeg nylig et kabinett fra Usa, og grunnen til det var at jeg ikke finner lignende i Norge.

Lenke til kommentar

Det eneste stasjet jeg har selv kunnet tenkt meg å bestille via Newegg (eller andre) er kjøleløsninger som ikke kan kjøpes her til lands.

Ellers så har vi egentlig et greit utvalg i Norge av datakomponenter, men det har blitt litt "mainstream" desverre (lite variasjon mellom webshoppene).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...