Gå til innhold

Feil på integrert lydkort?

beirch

Anbefalte innlegg

Hei, poster dette her da jeg er ganske sikkert det har noe med hovedkortet å gjøre.

Har en halvt år gammel PC som jeg formaterte igår, og oppdaget da etter denne formateringen at det kom en ganske høy støy fra headsettet da jeg plugget det i.

Det er som en bakgrunnslyd, veldig lignende den som kommer når du snakker med folk på Skype, og jeg har ingen peiling på hva det kan komme av. Det eneste jeg har gjort inne i PC'en noengang er fjerning av støv med trykkluft på boks, også har jeg koblet fra noen ledninger fra PSU'en for å fjerne det ene panelet, da vifta henger i panelet. Disse ledningene har blitt satt på plass skikkelig der de sto fra før. Begge gangene sørget jeg for å ta i kranen på kjøkkenet slik at det ikke skulle bli noe problem med statisk elektrisitet.

Er det noen som vet hva som kan ha skjedd? Forstår ikke hvordan dette kan skje etter en formatering.

Tenker kanskje at en BIOS oppdatering blir foreslått, men har aldri gjort dette og hadde satt pris på om noen kunne jeg meg en steg for steg forklaring på hvordan jeg gjør det :)

HK er et ASUS P7P55D-E LX

Takker for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legg inn lyddriverne på ny. Sørg for at den interne lydkabelen som går fra kabinettet til hovedkortet/lydkortet ikke kommer borti noen andre kabler. Dersom det er et pci lydkort vil jeg forsøkt å sette lydkort så langt mulig i fra andre pci kort.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...