Lasse Ma Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Vurderer å kjøpe dette batterigrepet men stusser over en ting. Det står at grepet tar ett EN-EL15 batteri. Betyr det at det andre batteriet står i selve kameraet og at batterigrepet må tas av for hver gang batteriet i kameraet skal lades? Høres veldig upraktisk ut... Lenke til kommentar
Kolsaas Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Det er riktig, men kameraet kan settes opp slik at det bruker strøm fra batterigrepet først slik at du i praksis ender opp med å lade det batteriet oftest. Det i kameraet blir oftest en backup. Ellers er operasjonen med å skru grepet av meget kjapp så i praksis føles ikke dette som noe problem. (Erfaringene mine er basert på batt.grep på D300, men D7000 er så vidt jeg vet satt opp på samme måte) Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2011 Ok, har veldig lyst på grepet pga den ekstra stabiliteten det vil gi i de store hendene mine. Hvis du sier det ikke er noe pæs med å ta av/på grepet så går jeg for det. Takk for svar:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå