Josten Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Har nylig prøvd knoppix v3.2 (og linux generelt) for første gang. Siden jeg aldri har satt mine bein i noe linux, bød det på noen problemer. Når jeg går inn på "start-menyen"/network-internett/network card configuration, kommer det opp en melding med "no supportet network cards found". Har ASUS A7N8X dlx og derfor 2 integrerte nettverkskort. Noen som vet hvorfor de ikke blir funnet? Pga det kommer jeg bla ikke på internett, noe som er litt kjedelig. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Vet du om det er Realtek basert? Om du kanskje viser til litt mer info så kan vi kanskje finne utav det. Litt mer enn at det er integrert nettverkskort i et Asus hovedkort. (såklart kan vi finne dette ut selv, men enklere med fakta på bordet ) Lenke til kommentar
Josten Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 Realtek? Mener du nettverkskortet? I såfall er det en 3com-port og en nvidia-port. Mer info om hovedkortet her. Ellers har jeg: xp 2100+ 512 mb twinmos ram Geforce 4 ti4600 WDC 120gig Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 www.nvidia.com -her er driveren, men kordan i svarte ein skal få til å instalere den på knoppix aner eg ikkje. Lenke til kommentar
sete Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Jeg har samme problem med Asus P4S533 med integrert SIS-900 10/100 NIC. Skal prøve å disable det i BIOS og sette inn et PCI-NIC basert på Realtek chipset :wink: Lenke til kommentar
sete Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Solved! Var bare å modprobe sis900 (som min modul for mitt nic heter) Finn ut hvilket nettverkskort du har på pc'en ved å skrive "lspci -v" i konsole. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå