Gå til innhold

Headsett/Hodetelefon m/mic

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg et skikkelig headsett og jeg har tenkt å bruke sånn ca 750-1500 kr.

Mine krav er:

Demping av bakgrunnstøy -Veldig viktig, da jeg ikke gidder å høre på maset til kvinnfolket når jeg spiller cs og hun er forbanna fordi jeg ikke tar oppvasken :smile:

God passform- skal sitte skikkelig, helst dekke hele øret. Øret mitt er 6cm i lengde og 3 cm i bredde.

Mic- av ymse kvalitet, bare det er en mic så bør det holde!

Holdbarhet- Har en vane for å sette meg på headsettene mine noe jeg har ødelagt et par på. :p

Kvaliteten på lyden spiller bortimot ingen rolle da det er av god nok kvalitet i denne prisklassen. De dyreste hører jo Hvermannsen ikke noen forskjell på! :roll:

Hvis det er noe annet som dere mener bør vektlegges så mottas kommentarer med takk!

Til de av dere som vil linke til tidligere poster, glem det! Jeg har allerede søkt på forumet, men ikke funnet noen tråder som dekker mine behov!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kj0pte i gAr Sennheiser HD 600. Det er med avstand det beste headset'et jeg noen gang har pr0vd! Dem demper all lyd som er i omrAdet, er lette, sitter godt og dekker hele 0ret. Absolutt topp! Bedre finner du nesten ikke, men det hele til en stiv pris av 250 EUR. Kj0pte dem i Hamburg/Tyskland.

http://www.audioreview.com/PRD_117995_2750crx.aspx

Jeg ser at 250 EUR faktisk er sinnsykt billig i forhold til prisene der..

Lenke til kommentar
Hverken Sennheiser HD600 eller Grado har støydempende egenskaper da begge er åpne hodetelefoner!

Dr.X: Bruker du HD600 sammen med en egen forsterker?

Helt feil, HD600 er IKKE Apne, jeg h0rer nesten ingenting av det som skjer rundt meg. Jeg bruker ingen forsterker..

han spør om headset, altså m/mic. sjekk procom.no,de har noen men de er ganske dyre. hvor kjøpte du hd600?

Jeg kj0pte HD 600 i en butikk i Hamburg. Wiesenhaver'n heter den. En av de st0rste Audio butikkene jeg har sett, dem har alt fra Burmester(SYKT luxi0se anlegg) til Sony.

Generelt sett ville jeg IKKE kjopt headset med microfon. Dem er lite kraftige, billige og preget av "plastik stilen". Ikke i naerheten av lyden f.eks HD 600 kan gi. SA jeg ville kj0pt et ordentlig headset og en stand-alone mic ved siden av.

Lenke til kommentar
Hverken Sennheiser HD600 eller Grado har støydempende egenskaper da begge er åpne hodetelefoner!

Dr.X: Bruker du HD600 sammen med en egen forsterker?

Helt feil, HD600 er IKKE Apne, jeg h0rer nesten ingenting av det som skjer rundt meg. Jeg bruker ingen forsterker..

Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror diskvask har rett. Dvs jeg tror HD600 er åpne. Jeg skjønner argumentet ditt med at du hører lite av det rundt deg, og kanskje at de ser lukket ut, men jeg tror ikke det er det som er hovedpoenget. Jeg tror HD600 er åpne fordi de er å betrakte som åpne akustisk sett, dvs lyden slipper lett ut av de, selv om de ser ut som tette klokker.

Hvis du ser litt på tech info på linken til Sennheiser så vil du se at DJ hodetelefonene er lukket, mens dine HD600 (fra Hi-FI sortimentet) er åpne.

Eks:

HD 200-V1: Transducer principle: dynamic, closed

HD600: Transducer principle: open, dynamic

Hvis jeg tar feil så hadde det vært fint om noen kunne oppklare dette, jeg er ingen ekspert på området.

Åpne eller ikke, skulle gjerne hatt dem selv, eller evt bare prøvd dem :)

[Edit]

Siden det første ble veldig off topic.

Personlig ville jeg nok som Dr.X kjøpt hodetelefoner og mic hver for seg, hvis jeg skulle kjøpt et headset ville jeg ikke brukt 1500,- på det. Regner med at endel av prisen går til å forbedre både mic og hodetelefoner på et headset etterhvert som prisen stiger. Holder det ikke med en normal/ok mic til CS? ;)

Hvis pengene betyr veldig lite er det vel bare å gå for et til 1500,- ,og kjøpe andre hodetelefoner til musikk.

Tips: Kjøp deg et stativ med det samme så holder de kanskje lenger, siden du slipper å legge de på stolen... :p

[/Edit]

Lenke til kommentar

so ? Selv om dem i beskrivelsen er "Apne" h0rer jeg ikke noe rundt meg.. og det var jo det som var poenget her. Sp0rs hva du mener med Apne.. Jeg anbefaler dem hvertfall pA det sterkeste.

sA det A si at dem absolutt ikke har noen st0ydempende egenskaper er helt feil.

hd-600.jpg

Som dere ser her er det "Apent". Noe som gir en dynamisk og god lyd.

Det som er kjekt med dem er:

Utbyttbare kabler pA begge sider, dermed er en 0delagt kabel ikke noe problem.

Laga av lettmetall, noe som gj0r at dem blir svaert lette

2 Ar garanti

Neodym-jernmagneter for best ytelse

mye mye mer :wink:

Lenke til kommentar

Koss sine SB-40, er identiske med UR20, med litt bedre spesifikasjoner ang. lyd på papiret...med den kjente koss garantien...

vet ikke om du finner dem her i landet, men hvis du går inn på koss.com, under communications så finner du dem nesten helt nederst... worth checking out..

du får sikkert en god butikk til å ta inn et par til deg spesielt...

Lenke til kommentar
Koss sine SB-40, er identiske med UR20, med litt bedre spesifikasjoner ang. lyd på papiret...med den kjente koss garantien...

vet ikke om du finner dem her i landet, men hvis du går inn på koss.com, under communications så finner du dem nesten helt nederst... worth checking out..

du får sikkert en god butikk til å ta inn et par til deg spesielt...

Jeg kan ikke akkurat si at Koss headset'et mitt varte sA veldig lenge.. Problemet var at den ene siden ikke funka lenger, noe som heller ikke kan skje pA HD 600 :roll: Utbyttbare kabler pA begge sider. Kj0pte headset'et pA TG, sA jeg fikk ikke bytta osv..

Lenke til kommentar
so ? Selv om dem i beskrivelsen er "Apne" h0rer jeg ikke noe rundt meg.. og det var jo det som var poenget her. Sp0rs hva du mener med Apne.. Jeg anbefaler dem hvertfall pA det sterkeste.

sA det A si at dem absolutt ikke har noen st0ydempende egenskaper er helt feil.

Jeg prøvde bare å få klarhet i om min oppfatning av "åpne" var riktig og hva som er riktig bruk av ordet. Jeg sa ikke noe om hvordan du opplevde det.

En høyttaler f.eks blir ikke en bassreflekshøyttaler bare fordi bassen reflekterer i veggen bak.

Men jeg kaster inn håndkledet. Feil forum. Her er det om å gjøre å være mest mulig usaklig og lovprise alt en selv eier.

Nei Dr.X, jeg tviler ikke et sekund på at HD 600 er geniale...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...