Adlern Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Hei, Jeg lager en liten tråd av den grunn at min maskin ikke fungerer, det vil si; Ikke starter opp. Jeg spør her fordi jeg har nå gått tom for idèer. - Strømforsyningen er testet Ok! (Har kortsluttet denne via grønn/svart pin, så den gir liv fra seg da) - Lampen på hovedkortet lyser Grønt, så jeg vil da tro at dette er en indikasjon på at hovedkortet fungerer. - Har fjernet alle komponenter, èn etter èn, men alikevel ingen oppstart. Testet to skjermkort, og gått frem og tilbake fra 1GB til 16GB RAM. - CPU har jeg ikke testet, men kan denne skyldes en misslykket oppstart? - Power Knappen. Har nå testet og kortslutte Power-pins på hovedkortet, der ledningene til Power-knappen sitter, dette resulterte heller ikke i en oppstart. Så da kan jeg jo gå bort ifra at Power-knappen ikke fungerer. - Tilbakestillt BIOS flere ganger. Spørsmålet mitt er jo veldig vidt, å det kan jo være vanskelig å gi noen synspunkter på det med så liten info, men spør alikevel. Har bygget maskinen selv, ca. 2 år gammel. Sluttet å starte for noen uker siden. Takker for alle svar, Endret 20. mars 2011 av Adlern Lenke til kommentar
Adlern Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2011 Har nå testet og kortslutte Power-pins på hovedkortet, der ledningene til Power-knappen sitter, dette resulterte heller ikke i en oppstart. Så da kan jeg jo gå bort ifra at Power-knappen ikke fungerer. Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Prøvd å stille tilbake BIOS? Lenke til kommentar
Adlern Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Prøvd å stille tilbake BIOS? Ja har testet dette også, men til ingen nytte. Begynner og tro at CPU`en har gått, men trodde da at maskinen ville starte opp uansett, ihvertfall vifter, leds osv. Endret 20. mars 2011 av Adlern Lenke til kommentar
FotoGur Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Sjekket om HK er i kontakt med kabinettet? Evt. skruer som skaper kortsluttning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå