Gå til innhold

Ønsker hjelp/anbefaling til kjøp av ny CPU

Anbefalte innlegg

God dag. Skal kjøpe nye prosessor (AMD), håper på noe billig og bra. Jeg bruker pc'n mest til gaming og lydredigering, ville ikke tro jeg trenger toppmodellen.

Slik er pc'n min foreløpig (om det hjelper noe da..):

AMD Athlon II X2 240 2.8Ghz

MSI GF615M-P33

4GB DDR3

Sapphire Radeon HD 5770

400W PSU (Må nok ha ny hvis jeg ønsker bedre prosessor)

Windows 7 64-bit

Så langt har jeg stusset over AMD Phenom II X4 955 Black Edition og AMD Phenom II X4 965 Black Edition. Er de noe hvis jeg ønsker å spille Black Ops og lignende spill? Eller burde jeg gå for noe bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD Phenom II X4 965 Black Edition burde hjelpe. Tror ikke nødvendigvis du trenger større strømforsyning. Selv har jeg i5 750 (litt lavere TDP) og samme skjermkort + 8gb ram og en del harddisker. Jeg klarer ikke å få systemet over 270 watt under load. Min maskin idler på ca 160 watt (med skjerm). Ikke nødvendig med overkill strømforsyning.

post-105988-0-07598200-1300568503_thumb.jpg

post-105988-0-73359800-1300568509_thumb.jpg

Det burde være en grei oppdatering.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en AMD Phenom II X4 970 Black Edition, men nå virker ikke pc'en i det hele tatt. Virker som komponentene ikke får nok strøm. Ingenting på skjermen skjer, står bare "HDMI no signal".

Edit: Fikk den til å virke igjen. Vet ikke hva problemet var, men jeg prøvde mye forskjellig, deriblant resete BIOS.

Endret av fps_christian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...