Ari Behn Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Hei! Har en pc med 1stk. Seagate 40GB(ST340016A), 1stk WD 80GB 2MB. Valgte å bytte ut WD 80GB disken pga støy i den, satte inn en Seagate 120GB(ST3120022A).Samme dag får jeg blåskjerm for første gang.Dette har nå skjedd ca hver andre dag siden jeg satte i den nye disken.Disken står ikke som system/OS disk, den brukes kun til å lagre mp3/filmer på.Hvorfor i helvete får jeg blåskjerm av og til etter å ha byttet en hardisk?Har siste bios og drivere.Siste melding jeg fikk ved blåskjerm var: Feilkode 1000008e, parameter1 c0000005, parameter2 bf8e4aa6, parameter3 ed4b0674, parameter4 00000000. win32.sys bla bla. Minnet er ikke defekt, testet.Vet ikke om jeg orker legge inn win XP på nytt... Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 snodigt... Først blåskjermen... Om det kommer opp en melding som sier: STOP 0x00000 en eller annen bokstav + en sabal tekst etterpå? Hva sier han? Eg har faktisk litt problem med å forstå din feilmelding ( hater norsk OS for microsoft lister opp kun feil på engelsk ). 1. Ta ut din nye HDD og kjør uten i lengre tid. Hjelper D? 2. Gå inn i kontrollpanelet, Så velger du System tror eg det heter. Velg Skillearket øverst som heter Maskinvare. Der skal det være en knapp som heter ..... mmm .... Enhetsbehandling tror eg. Trykk den. Finn frem til harddiskene, der vil du se at det er 1 driver pr harddsik. Høyreklikk og velg avinstaller på alle harddsikdrivere. Restart windows og se hva som skjer. ( Dette skal gå helt fint uten tap av data ) 3. Trykk start -> velg kjør. Skriv følgende sfc /scannow Dette vil gjøre at windows går igjennom og sjekker at windows er ok. Dette kan ta tid. Men det kan også hende at det ikke funker. 4. Har åsså fått med meg at de fleste feilmeldinger hos MS ofte begynner med "Først installer servicepack 1..." Så kanksje det er et tips...? 5. List opp din hardware.... all info er god info 6. Med det samme vi er inne på hardware.... oppdater alle drivere du har til din hardware... 7. Når allt håp er ute... plukk ifra hverandre maskinen, test hver del på en annen ( frisk ) pc.... så sett sammen din pc... del for del ( og reinstaller din xp ) og da se hvor det stopper hen. 8. Betal en kompis/proff et par lapper ( tusenlapper selfølgeligt ) for å gjøre denna drittjobben.... for det er en drittjobb.... Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Er en av hardiskene slave og en master?? Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 ...eg ville vel tro at slave/masterfeil ville føre til total nekt av systemet å starte opp eller lese disken og ikke sånn blåskjerm av og til .... men det bør jo sjekkes... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå