vegageir Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Har kjøpt meg ny bruktbil VW Touran -05mod. Bilen ble kjøpt for ca.3uker siden og jeg fikk med 3mnd bruktbilgaranti. Da jeg vasket bilen i dag,oppdaget jeg en sprekk i lakken på høyra framskjerm på ca 5cm. Denne var ikke synlig da den ble besiktiget og kjøpt. Det er ikke "bulk" men sprekk i selve lakken. Og det ser ut som om den vokser for hver dag. Hvordan er det mulig og hvordan kan sånt noe skje.?? Mitt spørsmål er da følgende: Gjelder garantien og har jeg noen rettigheter.?? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Garantien dekker neppe dette. Reklamasjonsretten dekker heller ikke det. Skader som du normalt burde ha oppdaget dekkes ikke av reklamasjonsretten. Dette er en slik skade, da den er relativt lett å oppdage. Det er også en mulighet for at skaden oppsto etter kjøpet. Lenke til kommentar
vegageir Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2011 Garantien dekker neppe dette. Reklamasjonsretten dekker heller ikke det. Skader som du normalt burde ha oppdaget dekkes ikke av reklamasjonsretten. Dette er en slik skade, da den er relativt lett å oppdage. Det er også en mulighet for at skaden oppsto etter kjøpet. Hmm... Ok. Takker for svar. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Det du burde gjøre er å få en lakkerer til å se på det. Er ikke vanlig at lakk sprekker opp, hvis det ikke har blitt lakket opp igjen noe. Hvis det da så er at det er blitt lakkert opp noe pga kollisjonsskade eller lignende og dette ikke var nevnt ved salg har du muligens en sak. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Kort og godt: Så lenge du ikke kan bevise at sprekken kom før bilkjøpet, har du ikke mye du skulle sagt. Og da er det vel strengt talt ikke en garanti sak, men brudd på en eventuelt kontrakt eller lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå