Fossegrim Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Fikk ny pc for et par dager siden; AMD Athlon XP2600+ 2.083 GHz 333 MHz bus Abit NF7 V2.0 Hovedkort for Socket A DDR 2x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 Creative Soundblaster Audigy Player Maxtor IDE ATA-133 80GB 7200RPM 8MB Hercules 3D Prophet 9600PRO 128MB DDR WinXP proff oem Det som skjer er et pc'n fryser og at jeg må reboote. dette skjer i windows ganske ofte, og etter bare noen minutter hvis jeg skal prøve et spill. Og det er kjipt siden den er kjøpt stor sett kun til dataspill. Har lastet ned nyeste drivere til lydkortet og skjermkortet. men det var ingen forskjell. Har testet med og uten Windows Update oppdateringer. ingen forskjell. Har testet med bare den ene ram brikken og vice versa. (men hadde det vært feil på rammen hadde vel ikke pc'n startet i dete helet tatt, bortsett fra å pipe) Ingen forskjell. Har prøvd å klokke ned grafikk kortet litt. (men kortet skal jo orke default settings) ingen forskjell. Har prøvd å deaktivere lydkortet, men fryser fordet.. PC'n eller de andre komponetene blir heller ikke for varme. Har tatt kontakt med alle jeg kjenner, men til liten hjelp. Jeg er helt rådløs for øyeblikket. Må være noe jeg har oversett, eller satt opp feil. Så jeg poster her for et lite håp om hjelp. På forhånd takk Fossegrim Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Eg ser følgende... et flott hovedkort med sinnsykt minne som han kanskje har problem med????? Høres ut som minneproblem faktisk.... klassiskt. pust pes... mye skriving her... Du må teste hver minnebrikke i en annen maskin ( som fra før har 0 propblemer ). Du kan med det samme ta og teste hver hardware del du har i en annen pc. Så begynner du med å sette sammen din maksin helt fra bånn... kun HK, 1 minnebrikke, psu, 1floppy, 1hdd, 1 cpu, 1 skjermkort og reinstaller din windows slik at den er 100% blank. Så kan du begynne å sette del for del i maskinen for å se om det funker, og mikse og herje. Dette er tungt arbeid og krever tolmodighet.. men det er eneste måte å finne ut av problemet... for det kan like gjerne være feil på minne, som på skjermkort, som på cpu og HK. Men åsså oppgrader din bios på HK og skjermkort viss muligt. Prøv åsså å sett ned hastighet på cpu og minne viss muligt for å se om det er mer stabilt da.... Når det gjelder ddr ram settings i bios så håper eg en annen kan komme med anbefalinger da eg er litt usikker på de settingsa... Lenke til kommentar
wil Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 hmmm, hørtes litt merkelig dette, har du bygga pc`en selv eller har du kjøpt den på en butikk? hvis du har bygga den selv så kan det hende at du har gjort noe feil under byggingen, tviler på at du har gjort med en feil å overklokke CPU`en. men du kan prøve å oppdatere biosen din å se hva som skjer. eller du kan prøve å kjøre windows i sikkerthetsmodus. eller så må du kanskje prøve å bygge pc`en helt fra bunnen av. litt slit det der kanskje. har ikke opplevd det selv. Lykke til uannsett. Lenke til kommentar
Fossegrim Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 Har bygd den selv ja. Skal teste å oppdatere biosen, funker ikke det så får jeg ta en langhelg å sjekke del for del. Takk for hjelpen Fossegrim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå