Crenos Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Satte sammen en PC for 11 000 på komplett. PCen skal hovedsaklig bli brukt til gaming, og kanskje litt bilde/film redigering. http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=907408&su=1D558DC4-5492-443C-8384-644A4505CD6E Er det noen forandringer eller anbefalinger i forhold til denne handlekurven? Prisen kan bare gå nedover; 11 k er maxgrensen min. Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Jeg ville lagt langt mindre penger inn i kabinett og OS værtfall. Du bør også sterkt vurdere intel sine andregenerasjons prosessorer. Skal du overklokke? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Satte sammen dette oppsettet for en annen her inne for litt siden. En del av det er kampanjevarer og du får derfor mye for pengene. Skjermkortet står du fritt til å bytte ut, det samme gjelder jo forsåvidt alt annet Så lenge du tenker å spille så bør du pr. i dag strengt tatt vurdere den nye generasjonen fra Intel. Et AMD-basert oppsett gir deg mye mindre for pengene sett i sammenlikning. Edit: Forøvrig har du to identiske tråder. Endret 19. mars 2011 av Komakino 1 Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=907432&su=8D0DD3AE-91F9-47DE-9938-089D59DEDF91 Satte sammen et oppsett som jeg ser nå ligner veldig på Komakino sitt, men med noen forskjeller. Hovedkort som støtter SLI Nyere, raskere og litt dyrere SSD GTX 570 som er demovare (Les her for litt mer info) 2TB harddisk (dog litt trengere, men har ingenting å si, da SSDen skal ta disse oppgavene) 8GB Ram som også er godt egnet for overklokking Komakino sitt oppsett har en kraftigere strømforsyning, men Chieftec sin 750W klarer å gi strøm til hele maskinen fint, samt ink. GTX 570 i SLI om det skulle bli aktuelt Endret 19. mars 2011 av Slaps'ærn Lenke til kommentar
Crenos Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2011 Satte sammen dette oppsettet for en annen her inne for litt siden. En del av det er kampanjevarer og du får derfor mye for pengene. Skjermkortet står du fritt til å bytte ut, det samme gjelder jo forsåvidt alt annet Så lenge du tenker å spille så bør du pr. i dag strengt tatt vurdere den nye generasjonen fra Intel. Et AMD-basert oppsett gir deg mye mindre for pengene sett i sammenlikning. Edit: Forøvrig har du to identiske tråder. Om jeg skal ha SSD, blir det lite plass for programmer; hvordan funker det med å installere ting på andre disker? Tenker mest på Steam og download managere til f.eks Blizzard, da jeg sikkert kommer til å laste ned ting fra battle.net. Sist jeg prøvde meg på dette gikk det ikke akkurat bra, men er det så enkelt som å browse seg til en annen disk og installere der? Jeg har hørt at OEM versjonen av Windows 7 låser seg til hoverkortet ditt, og gjør OSet ubrukelig på noen annen maskin etter det. Sant/Falskt? Om dette stemmer velger jeg nok heller den jeg hadde på listen min. Lenke til kommentar
Crenos Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2011 Jeg ville lagt langt mindre penger inn i kabinett og OS værtfall. Du bør også sterkt vurdere intel sine andregenerasjons prosessorer. Skal du overklokke? Har ingen planer om å overklokke, nei. Det blir ihvertfall ikke prioritert. Lenke til kommentar
Crenos Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2011 Jeg ville lagt langt mindre penger inn i kabinett og OS værtfall. Du bør også sterkt vurdere intel sine andregenerasjons prosessorer. Skal du overklokke? Jeg kan egentlig null og niks om hardware, egentlig xP Kan Denne ha en god plass i handlekurva? Siden jeg først la opplegg rundt AMD sine ting, bør jeg vel bytte resten til Intel? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=907432&su=8D0DD3AE-91F9-47DE-9938-089D59DEDF91 Satte sammen et oppsett som jeg ser nå ligner veldig på Komakino sitt, men med noen forskjeller. Hovedkort som støtter SLI Nyere, raskere og litt dyrere SSD GTX 570 som er demovare (Les her for litt mer info) 2TB harddisk (dog litt trengere, men har ingenting å si, da SSDen skal ta disse oppgavene) 8GB Ram som også er godt egnet for overklokking Komakino sitt oppsett har en kraftigere strømforsyning, men Chieftec sin 750W klarer å gi strøm til hele maskinen fint, samt ink. GTX 570 i SLI om det skulle bli aktuelt Strøkent! Ville personlig hatt en kjappere disk enn Western Digital Green series (selv som lagringsdisk). Samsung F3 / Western Digital Black er bra greier. Endret 19. mars 2011 av fflex Lenke til kommentar
Crenos Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2011 http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=907432&su=8D0DD3AE-91F9-47DE-9938-089D59DEDF91 Satte sammen et oppsett som jeg ser nå ligner veldig på Komakino sitt, men med noen forskjeller. Hovedkort som støtter SLI Nyere, raskere og litt dyrere SSD GTX 570 som er demovare (Les her for litt mer info) 2TB harddisk (dog litt trengere, men har ingenting å si, da SSDen skal ta disse oppgavene) 8GB Ram som også er godt egnet for overklokking Komakino sitt oppsett har en kraftigere strømforsyning, men Chieftec sin 750W klarer å gi strøm til hele maskinen fint, samt ink. GTX 570 i SLI om det skulle bli aktuelt Ser at en del liker dette oppsettet. Men hva betyr det at Windows 7 lisensen er OEM? Spurte tidligere i tråden om det er slik at den binder seg til hovedkortet slik at OSet kan ikke installeres på andre maskiner etterpå. Sant/falskt? Jeg er ikke så altfor opptatt av grafikk i spill osv, men når jeg testet Crysis 2 multiplayer på maskinen jeg har nå (Som er ancient forresten) kjørte det fantastisk bra og det så nydelig ut. Vil dette oppsettet kunne kjøre, for eksempel Crysis 2, på veldig høy grafikk uten problemer? Lurer vel mest på grafikkortet, men setter en tier på at dere vet med om hardwaren i maskiner enn det jeg gjør. Så sier dere go for it, så gjør jeg det ^^ Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) GTX er et av de kraftigeste kortene som er på markedet i dag! Skal klare det meste. Det er bare GTX 580 og HD 6990 som er kraftigere. Angående OEM lisens osv kan ikke jeg kalle meg en ekspert, men jeg har googlet litt Windows 7 OEM is a piece of software released to the “original equipment manufacturers” by microsoft.These include popular PC or laptop vendors like Dell, Lenova, HP, etc. However, it is not just the branded vendors, but anyone who can build his or her own PC, can buy a windows 7 OEM edition! Endret 19. mars 2011 av Slaps'ærn Lenke til kommentar
Crenos Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2011 GTX er et av de kraftigeste kortene som er på markedet i dag! Skal klare det meste. Det er bare GTX 580 og HD 6990 som er kraftigere. Angående OEM lisens osv kan ikke jeg kalle meg en ekspert, men jeg har googlet litt Windows 7 OEM is a piece of software released to the “original equipment manufacturers” by microsoft.These include popular PC or laptop vendors like Dell, Lenova, HP, etc. However, it is not just the branded vendors, but anyone who can build his or her own PC, can buy a windows 7 OEM edition! OEM software is also tied to the motherboard it is first installed on. Unlike the retail versions of Windows which can be transferred to a new computer, OEM versions are not transferable. Ick! Tror jeg går for Home Premium Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Du kan jo også la være å kjøpe det da (Hvordan du gjør det er ikke lov å snakke om her ) 2 Lenke til kommentar
Crenos Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 Du kan jo også la være å kjøpe det da (Hvordan du gjør det er ikke lov å snakke om her ) Det er noen få ting jeg ikke "låner" fra nettet. OS er et av dem 1 Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 GTX er et av de kraftigeste kortene som er på markedet i dag! Skal klare det meste. Det er bare GTX 580 og HD 6990 som er kraftigere. Angående OEM lisens osv kan ikke jeg kalle meg en ekspert, men jeg har googlet litt Windows 7 OEM is a piece of software released to the “original equipment manufacturers” by microsoft.These include popular PC or laptop vendors like Dell, Lenova, HP, etc. However, it is not just the branded vendors, but anyone who can build his or her own PC, can buy a windows 7 OEM edition! OEM software is also tied to the motherboard it is first installed on. Unlike the retail versions of Windows which can be transferred to a new computer, OEM versions are not transferable. Ick! Tror jeg går for Home Premium Er du student/kjenner noen som er det? Da kan du få Windows 7 Professional til en slikk å ingenting. Se: Microsoft Lenke til kommentar
Crenos Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 GTX er et av de kraftigeste kortene som er på markedet i dag! Skal klare det meste. Det er bare GTX 580 og HD 6990 som er kraftigere. Angående OEM lisens osv kan ikke jeg kalle meg en ekspert, men jeg har googlet litt Windows 7 OEM is a piece of software released to the “original equipment manufacturers” by microsoft.These include popular PC or laptop vendors like Dell, Lenova, HP, etc. However, it is not just the branded vendors, but anyone who can build his or her own PC, can buy a windows 7 OEM edition! OEM software is also tied to the motherboard it is first installed on. Unlike the retail versions of Windows which can be transferred to a new computer, OEM versions are not transferable. Ick! Tror jeg går for Home Premium Er du student/kjenner noen som er det? Da kan du få Windows 7 Professional til en slikk å ingenting. Se: Microsoft Ut fra det jeg leser der er det bare en oppgradering til W7 Home Premium. Dum side.. Når jeg klikker på windows 7 kommer jeg innpå en side om Office. Er du sikker på at det er fullversjonen av Windows 7 de selger der? Kjenner plenty av folk som går på videregående, så å få de til å bestille funker fett ^^ Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Fungerer det. Når du kommer inn på Office siden klikker du på Windows 7 adden nede i høyre hjørne. Jeg har kjøpt W7 der fra selv, men da var det faktisk enda billigere. Betalte 384 tror jeg. Får å bruke denne som clean install er det bare å følge dette: http://www.youtube.com/watch?v=gZj99tRmmp8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå