Gå til innhold

Ny gaming PC. Bør det tas forandringer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Satte sammen dette oppsettet for en annen her inne for litt siden. En del av det er kampanjevarer og du får derfor mye for pengene. Skjermkortet står du fritt til å bytte ut, det samme gjelder jo forsåvidt alt annet ;) Så lenge du tenker å spille så bør du pr. i dag strengt tatt vurdere den nye generasjonen fra Intel. Et AMD-basert oppsett gir deg mye mindre for pengene sett i sammenlikning.

post-180418-0-06076600-1300544600_thumb.png

Edit: Forøvrig har du to identiske tråder.

Endret av Komakino
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=907432&su=8D0DD3AE-91F9-47DE-9938-089D59DEDF91

Satte sammen et oppsett som jeg ser nå ligner veldig på Komakino sitt, men med noen forskjeller.

Hovedkort som støtter SLI

Nyere, raskere og litt dyrere SSD

GTX 570 som er demovare (Les her for litt mer info)

2TB harddisk (dog litt trengere, men har ingenting å si, da SSDen skal ta disse oppgavene)

8GB Ram som også er godt egnet for overklokking

Komakino sitt oppsett har en kraftigere strømforsyning, men Chieftec sin 750W klarer å gi strøm til hele maskinen fint, samt ink. GTX 570 i SLI om det skulle bli aktuelt

Endret av Slaps'ærn
Lenke til kommentar

Satte sammen dette oppsettet for en annen her inne for litt siden. En del av det er kampanjevarer og du får derfor mye for pengene. Skjermkortet står du fritt til å bytte ut, det samme gjelder jo forsåvidt alt annet ;) Så lenge du tenker å spille så bør du pr. i dag strengt tatt vurdere den nye generasjonen fra Intel. Et AMD-basert oppsett gir deg mye mindre for pengene sett i sammenlikning.

post-180418-0-06076600-1300544600_thumb.png

Edit: Forøvrig har du to identiske tråder.

Om jeg skal ha SSD, blir det lite plass for programmer; hvordan funker det med å installere ting på andre disker? Tenker mest på Steam og download managere til f.eks Blizzard, da jeg sikkert kommer til å laste ned ting fra battle.net.

Sist jeg prøvde meg på dette gikk det ikke akkurat bra, men er det så enkelt som å browse seg til en annen disk og installere der?

Jeg har hørt at OEM versjonen av Windows 7 låser seg til hoverkortet ditt, og gjør OSet ubrukelig på noen annen maskin etter det. Sant/Falskt? Om dette stemmer velger jeg nok heller den jeg hadde på listen min.

Lenke til kommentar

Jeg ville lagt langt mindre penger inn i kabinett og OS værtfall. Du bør også sterkt vurdere intel sine andregenerasjons prosessorer.

Skal du overklokke?

Har ingen planer om å overklokke, nei. Det blir ihvertfall ikke prioritert.

Lenke til kommentar

Jeg ville lagt langt mindre penger inn i kabinett og OS værtfall. Du bør også sterkt vurdere intel sine andregenerasjons prosessorer.

Skal du overklokke?

Jeg kan egentlig null og niks om hardware, egentlig xP

Kan Denne ha en god plass i handlekurva? Siden jeg først la opplegg rundt AMD sine ting, bør jeg vel bytte resten til Intel?

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=907432&su=8D0DD3AE-91F9-47DE-9938-089D59DEDF91

Satte sammen et oppsett som jeg ser nå ligner veldig på Komakino sitt, men med noen forskjeller.

2TB harddisk (dog litt trengere, men har ingenting å si, da SSDen skal ta disse oppgavene)

Komakino sitt oppsett har en kraftigere strømforsyning, men Chieftec sin 750W klarer å gi strøm til hele maskinen fint, samt ink. GTX 570 i SLI om det skulle bli aktuelt

Strøkent!

Ville personlig hatt en kjappere disk enn Western Digital Green series (selv som lagringsdisk). Samsung F3 / Western Digital Black er bra greier.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Ser at en del liker dette oppsettet. Men hva betyr det at Windows 7 lisensen er OEM? Spurte tidligere i tråden om det er slik at den binder seg til hovedkortet slik at OSet kan ikke installeres på andre maskiner etterpå. Sant/falskt?

Jeg er ikke så altfor opptatt av grafikk i spill osv, men når jeg testet Crysis 2 multiplayer på maskinen jeg har nå (Som er ancient forresten) kjørte det fantastisk bra og det så nydelig ut. Vil dette oppsettet kunne kjøre, for eksempel Crysis 2, på veldig høy grafikk uten problemer? Lurer vel mest på grafikkortet, men setter en tier på at dere vet med om hardwaren i maskiner enn det jeg gjør. Så sier dere go for it, så gjør jeg det ^^

Lenke til kommentar

GTX er et av de kraftigeste kortene som er på markedet i dag! :) Skal klare det meste. Det er bare GTX 580 og HD 6990 som er kraftigere.

Angående OEM lisens osv kan ikke jeg kalle meg en ekspert, men jeg har googlet litt :)

Windows 7 OEM is a piece of software released to the “original equipment manufacturers” by microsoft.These include popular PC or laptop vendors like Dell, Lenova, HP, etc. However, it is not just the branded vendors, but anyone who can build his or her own PC, can buy a windows 7 OEM edition!

Endret av Slaps'ærn
Lenke til kommentar

GTX er et av de kraftigeste kortene som er på markedet i dag! :) Skal klare det meste. Det er bare GTX 580 og HD 6990 som er kraftigere.

Angående OEM lisens osv kan ikke jeg kalle meg en ekspert, men jeg har googlet litt :)

Windows 7 OEM is a piece of software released to the “original equipment manufacturers” by microsoft.These include popular PC or laptop vendors like Dell, Lenova, HP, etc. However, it is not just the branded vendors, but anyone who can build his or her own PC, can buy a windows 7 OEM edition!

OEM software is also tied to the motherboard it is first installed on. Unlike the retail versions of Windows which can be transferred to a new computer, OEM versions are not transferable.

Ick! Tror jeg går for Home Premium :p

Lenke til kommentar

OEM software is also tied to the motherboard it is first installed on. Unlike the retail versions of Windows which can be transferred to a new computer, OEM versions are not transferable.

Er du student/kjenner noen som er det? Da kan du få Windows 7 Professional til en slikk å ingenting. Se: Microsoft

Lenke til kommentar

Er du student/kjenner noen som er det? Da kan du få Windows 7 Professional til en slikk å ingenting. Se: Microsoft

Ut fra det jeg leser der er det bare en oppgradering til W7 Home Premium. Dum side.. Når jeg klikker på windows 7 kommer jeg innpå en side om Office.

Er du sikker på at det er fullversjonen av Windows 7 de selger der? Kjenner plenty av folk som går på videregående, så å få de til å bestille funker fett ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...