iChristian Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 På mine tidligere datamaskiner har jeg hatt hurtigtaster for å åpne spesielle filer eller for å åpne et vindu for å sende epost. Hvordan får jeg til dette på OS X? Jeg synes det tar for lang tid å bruke spotlight til dette. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Du må nok lage et AppleScript. Åpne Automator, velg mal: Tjeneste. Under Bibliotek velger du Mail, bla deg så ned til Ny mail-melding og dra denne over til feltet til høyre. Velg så "tjenesten mottar ingen inndata". Lagre og gi den et navn. Så åpner du Systemvalg, velger Tastatur og Tastatursnarveier. Velg Tjenester i feltet til venstre og blar deg ned til tjenesten du nettopp lagde (Ligger trolig ganske langt ned, under Generelt). Det står at du kan dobbeltklikke for å endre tastatursnarveien, men det får jeg ikke til å fungere. Løsningen er å klikke helt til høyre til du får opp et felt, da taster du inn ønsket tastatursnarvei. Og vips så har du en global tastatursnarvei for å lage ny epostmelding. Om du ønsker så ligger det allerede en tjeneste for å kunne opprette en ny epost med markert tekst som inndata. Fremgangsmåten min krever ikke at du markerer tekst da den ikke tar noe inndata. Endret 19. mars 2011 av Thlom Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Alternativ løsning: dropp Spotlight, bruk heller LaunchBar, Alfred eller QuickSilver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå