rozon Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Bare en ting å si om det; Genialt! Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Helt enig, veldig tøft prosjekt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) kgun: Hvorfor blander du ASP.NET inn i dette? Jeg ser den... Jeg ser bare for meg at å kode en motor i Mono/NET blir å bruke mye energi på mellomlagskode mellom motoren og OpenGL der du _kanskje_ til slutt finner ut at motoren burde vært skrevet i C/C++ og heller lage et Mono/NET interface til denne igjen. rozon: Hvorfor blander du C/C++ inn i dette? Selv mener jeg dog at det er viktig å kunne C ("binding"). Eksempel fra http://zoom.z3950.org/ C Binding Specification The C binding is maintained by Adam Dickmeiss <[email protected]> You probably want the current version. The C binding is essentially identical to the C++ one, except that the object orientation must be ``faked'' using function-name prefixes, explicit object-pointer parameters, and a destructor-like ``free'' function for each class. The following version of the interface specification are available: Kilde: http://zoom.z3950.org/bind/c/ #include <iostream> // other includes here ... int hours; // here we declare the object WITHOUT extern extern void foo(); // extern is optional on this line int main() { foo(); } Kilde: http://www.daniweb.com/software-development/cpp/threads/131659 extern er et kjekt nøkkelord i C++. Jeg vet ikke om det er mulig med binding til C++. Det skulle ihvertfall ikke være problemer med binding til C rutiner og de er ofte de raskeste. Relatert lenke: http://www.parashift.com/c++-faq-lite/mixing-c-and-cpp.html Endret 13. mai 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 XNA er portabelt til Xbox og Windows Phone... Det er et marked som ellers er vanskelig å nå... Og siden det ikke finnes noen skikkelig XNA 4 game engine så er det et hull som trengs fylling... Hva med en så enkel løsning som http://jquerymobile.com/gbs/ og en eventuell binding? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Det er haugevis av tekniske grunner til at jeg har valgt C#, og jeg har ingen planer om å bytte rundt på det. Dessuten finnes det nok av spillmotorer skrevet i C og C++. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Skomaker bli ved din lest og ikke hør for mye på ham som sier andre går off topic. Men en (eksisterende) extern C/C++ rutine kan noen ganger være godt nok. Håper som sagt at du lykkes og at du får opp en egen nettside om prosjektet. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Skomaker bli ved din lest og ikke hør for mye på ham som sier andre går off topic. Men en (eksisterende) extern C/C++ rutine kan noen ganger være godt nok. Håper som sagt at du lykkes og at du får opp en egen nettside om prosjektet. Takker. Det med eksisterende C++ kode er et veldig godt poeng, fordi svært mange spillmotorer og spill blir skrevet i C++. Derfor er også svært mye biblioteker som brukes til spill utviklet for C++ (PhysX, Bullet og havok er gode eksempler). Lenke til kommentar
rozon Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 XNA er portabelt til Xbox og Windows Phone... Det er et marked som ellers er vanskelig å nå... Og siden det ikke finnes noen skikkelig XNA 4 game engine så er det et hull som trengs fylling... Hva med en så enkel løsning som http://jquerymobile.com/gbs/ og en eventuell binding? Jeg forstår ikke hva du mener. Setter pris på om du kan forklare litt rundt hva du tenker... Lenke til kommentar
rozon Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Det ser ut til at jeg ikke trenger å velge Det er en Mono port av XNA under utvikling kalt Mono.XNA. Det er dog tidlig under utvikling, men XNA kunne spart meg for vesentlig med arbeid. Mono.XNA ser rimelig dødt ut : http://code.google.com/p/monoxna/wiki/Todo Synd, prosjektet virket veldig interessant... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 Hmmmm ja... det har vært forandringer i 2011, men ikke noe reellt arbeid nei... synd. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2011 Herre odin XNA er så latterlig mye enklere å ha med å gjøre enn OpenGL :S Lenke til kommentar
Nuduaa Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Begynner å bli flere spill som bruker XNA nå også som bla. Bloodline Champions og Magicka som jeg kommer på i det siste. Plus såklart Xbox Live Arcade og WP7 spill. Husker jeg holdt på med litt SDL og C++ for et par år siden, så forbanna mye arbeid å legge til de minste ting, blir nok XNA om jeg skal leke litt med spill programmering igjen. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Terraria er skrevet i XNA også. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) Begynner å komme ting på plass nå. Skal bare få det forbanna perspektivkameraet til å funke ^^ Aner ikke hvorfor, men så fort jeg skrur fra ortografisk projeksjon til perspektiv, så blir ingenting rendret. edit: mangler også å gjøre World matrisen til Camera til en View matrise. Noen som vet om noen enkle grep for dette? Sitter og jobber med serialisering og lasting av ressurser nå... Endret 26. mai 2011 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå