Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

kgun: Hvorfor blander du ASP.NET inn i dette?

 

 

Jeg ser den... Jeg ser bare for meg at å kode en motor i Mono/NET blir å bruke mye energi på mellomlagskode mellom motoren og OpenGL der du _kanskje_ til slutt finner ut at motoren burde vært skrevet i C/C++ og heller lage et Mono/NET interface til denne igjen.

rozon: Hvorfor blander du C/C++ inn i dette?

 

Selv mener jeg dog at det er viktig å kunne C ("binding"). Eksempel fra http://zoom.z3950.org/

 

C Binding Specification

 

The C binding is maintained by Adam Dickmeiss <[email protected]>

 

You probably want the current version.

 

The C binding is essentially identical to the C++ one, except that the object orientation must be ``faked'' using function-name prefixes, explicit object-pointer parameters, and a destructor-like ``free'' function for each class.

 

The following version of the interface specification are available:

Kilde: http://zoom.z3950.org/bind/c/

 

#include <iostream>
// other includes here
...
int hours; // here we declare the object WITHOUT extern
extern void foo(); // extern is optional on this line

int main()
{
foo();
}

Kilde: http://www.daniweb.com/software-development/cpp/threads/131659

 

extern er et kjekt nøkkelord i C++. Jeg vet ikke om det er mulig med binding til C++. Det skulle ihvertfall ikke være problemer med binding til C rutiner og de er ofte de raskeste.

 

Relatert lenke:

http://www.parashift.com/c++-faq-lite/mixing-c-and-cpp.html

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

XNA er portabelt til Xbox og Windows Phone... Det er et marked som ellers er vanskelig å nå... Og siden det ikke finnes noen skikkelig XNA 4 game engine så er det et hull som trengs fylling... ;)

Hva med en så enkel løsning som http://jquerymobile.com/gbs/ og en eventuell binding?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Skomaker bli ved din lest :yes: og ikke hør for mye på ham som sier andre går off topic.

 

Men en (eksisterende) extern C/C++ rutine kan noen ganger :dribble: være godt nok.

 

Håper som sagt at du lykkes og at du får opp en egen nettside om prosjektet.

Lenke til kommentar

Skomaker bli ved din lest :yes: og ikke hør for mye på ham som sier andre går off topic.

 

Men en (eksisterende) extern C/C++ rutine kan noen ganger :dribble: være godt nok.

 

Håper som sagt at du lykkes og at du får opp en egen nettside om prosjektet.

Takker.

 

Det med eksisterende C++ kode er et veldig godt poeng, fordi svært mange spillmotorer og spill blir skrevet i C++. Derfor er også svært mye biblioteker som brukes til spill utviklet for C++ (PhysX, Bullet og havok er gode eksempler).

Lenke til kommentar

XNA er portabelt til Xbox og Windows Phone... Det er et marked som ellers er vanskelig å nå... Og siden det ikke finnes noen skikkelig XNA 4 game engine så er det et hull som trengs fylling... ;)

Hva med en så enkel løsning som http://jquerymobile.com/gbs/ og en eventuell binding?

 

Jeg forstår ikke hva du mener. Setter pris på om du kan forklare litt rundt hva du tenker...

Lenke til kommentar

Begynner å bli flere spill som bruker XNA nå også som bla. Bloodline Champions og Magicka som jeg kommer på i det siste.

 

Plus såklart Xbox Live Arcade og WP7 spill.

 

Husker jeg holdt på med litt SDL og C++ for et par år siden, så forbanna mye arbeid å legge til de minste ting, blir nok XNA om jeg skal leke litt med spill programmering igjen.

Lenke til kommentar

Begynner å komme ting på plass nå. Skal bare få det forbanna perspektivkameraet til å funke ^^ Aner ikke hvorfor, men så fort jeg skrur fra ortografisk projeksjon til perspektiv, så blir ingenting rendret.

edit: mangler også å gjøre World matrisen til Camera til en View matrise. Noen som vet om noen enkle grep for dette?

 

Sitter og jobber med serialisering og lasting av ressurser nå...

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...