Gå til innhold

Ny rå HTC - HTC Pyramid

Anbefalte innlegg

Litt skuffende at den bare støtter VP6, ikke VP8/WebM (eller for den saks skyld VP7, hehe).

Betyr den prominente Google-logoen på baksiden at denne kommer uten Sense, mon tro? Nexus One - Nexus S - Nexus Pyramid/3 (tenk pyramide/trekant/3) ;)

Interessant tanke. Men tviler, siden det ikke er spes lenge siden Nexus S kom.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var ikke mer enn 11 måneder som skilte Nexus One og Nexus S, og Nexus One var mye lenger forut for sin tid enn Nexus S, som på mange måter var utdatert allerede ved lansering. Nexus One var det beste man fikk kjøpt av Android-telefoner i lang tid, mens ingen skjønte hvorfor det skulle komme en ny Nexus-modell bare noen få usle måneder før de første dualcore-telefonene.

Dersom det kommer en ny Nexus i mai, dvs. seks måneder etter en Nexus S (tidlig desember 2010) som ideelt sett burde ha blitt sluppet et par måneder før, så kan man jo med litt godvilje si at Nexus-telefonene følger en slags løs åttemåneders syklus ;-)

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig fordi Google ønsker at stock Honeycomb skal bli normen i stedet for unntaket. Det at enhver telefon med stock Android da skal måtte hete noe med Nexus vil neppe være ønskelig :)

Greit, man kunne kanskje si at den første telefonen på en gitt versjon av Android kunne hete Nexus-noe, det ville også ha fungert bedre etterhvert som Google roer ned releasetempoet og legger seg på årlige hovedreleaser av Android, men jeg tror også at bruken av Nexus-navnet er ganske frivillig, og HTC har neppe så lyst til å bruke det igjen nå som Samsung også har brukt det. HTC er ikke opportunistiske trendnisser på samme måte som Samsung. Nexus One var nok den første og siste Nexus-telefonen fra HTC.

Lenke til kommentar

WebM er Open Source-formatet Google pusher på for å få standardisert til bruk for embedded video som del av HTML5. Altså slik at du bare kan skrive <video src="blabla.webm"> i stedet for å måtte bruke Flash el.l. Mozilla og Opera støtter WebM siden det er royalty-fritt, men f.eks. Apple og Microsoft støtter ikke WebM og mener at H.264 bør bli standard. Problemet til H.264 er at implementasjon av kodeken i en nettleser krever lisenskostnader til MPEG-LA, en gruppe som håndhever lisenser og patenter for "eierne" av H.264, som inkluderer bl.a. Apple og Microsoft. Disse lisenskostnadene er nok trivielle å betale for Google, men ikke for Mozilla og Opera. I tillegg strider en standardisering av en lisensbefengt kodek mot WC3s krav til teknologier som kan inkluderes i HTML-standarden. Rent logisk sett burde dermed WebM være det logiske valget for framtidig HTML-video, og støtte for WebM skal såvidt jeg vet være innbakt i Android 2.3+

Var kanskje ikke så enkle ord ... kan prøve igjen:

VP6 er en eldre versjon av WebM-kodeken Google, Opera og Mozilla ønsker skal bli standard for streaming av web-video i HTML5.

Lenke til kommentar

jeg ser en trend i at alle nye mobiler jeg sikler etter ligger på 4-5 k.

Det releases fært få mobiler under 3k som er intressante... :(

800 mhz duger ikke. Men jeg får tilbake momsen, så i utgangspunktet er en telefon til 4k ca 3k for meg.

Lenke til kommentar

jeg ser en trend i at alle nye mobiler jeg sikler etter ligger på 4-5 k.

Det releases fært få mobiler under 3k som er intressante... :(

800 mhz duger ikke. Men jeg får tilbake momsen, så i utgangspunktet er en telefon til 4k ca 3k for meg.

Litt OT, men jo dyrere jo bedre :-)

Lenke til kommentar

Generelt sett synes jeg at HTC priser seg ganske fornuftig i forhold til konkurrentene. HTC er et av de Android-førende merkene som gir mest for pengene. De ligger som regel 500-2000 kr under Samsung og Sony Ericsson for samme specs.

Lenke til kommentar

jeg fikk mail fra expansys idag.

De får inn galaxy 2 13 mai og forventer å få inn htc pyramid like etter. Det ser ut som htc planlegger å gå versus mot galaxy 2.

Dog finner jeg expansys litt merklige, de har norsk domene, norsk moms er beregnet. men de gir ikke norsk garanti på to år?

Kun standard 1 år...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...