sawfish Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Hei:) Jeg skal kjøpe inn vifter til min stasjonære PC. Det er snakk om http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=483003 kabinett så jeg tenker jeg skal kjøpe 3 120 MM vifter (2 på siden og 1 bak) Spørsmålet da er hvilke vifter jeg skal kjøpe. Kravene mine er at de er stillegående og ikke har noen form for LED, max prisen er på 150-170 kr. Har sett på Denne og denne Jeg vurderer også å kjøpe en CPU kjøler, har en I3 CPU nå som ikke er overklokket, men jeg skal bytte ut denne til en I5 QUAD som jeg vurderer å overklokke. Jeg vil helst at den skal være så stillelgående som mulig, og kanskje har mulighet for å styre viftehastigheten. har sett på Denne Denne Denne Takk for svar Lenke til kommentar
Teac Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Hei, har selv 4 stk Fractal design vifter i mitt kabinett. Er ganske så fornøyd med dem. De er ganske stille. 15db og 9db (!) er svært lite. 120mm 140mm Ellers så er Noctua av svært god kvalitet. De e litt dyre.. Noctua anbefales også til prosessoren. Dustin home har tilbud på Corsair H70 Endret 19. mars 2011 av Teac Lenke til kommentar
sawfish Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2011 Takk for svar. Jeg går nok for disse viftene. Kjøper også Dennesom CPU kjøler, spørsmålet mitt nå er om det kan være lurt med en viftestyrer som denne? får jeg styrt hastigheten på alle viftene mine samt CPU kjøleren? eller har de viftene du viser til bare en hastighet som den kan klare? Takk for svar! Lenke til kommentar
sawfish Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 Hei igjen, har kommet fram til at jeg skal kjøpe denneViftestyreren. Men jeg sliter med å finne de siste viftene: har valget mellom Denne, denne eller denne Hvilke skal jeg velge? takk for svar Lenke til kommentar
Teac Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Anbefaler fremdeles Fractal Design. Skal du ha Noctua ville jeg valgt denne. Endret 20. mars 2011 av Teac Lenke til kommentar
sawfish Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Tenkte på den Noctua som eksos, men skal ha 2 vifter som får mye luft inn i kabinettet, så tenkte mest på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=586349 eller http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=602393 som det. for de du viser til spyler ikke så my luft inn Endret 20. mars 2011 av sawfish Lenke til kommentar
Tony62 Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Jeg bruker kun Noctua vifter i min maskin, har 1 stk 8 cm og 2 stk 14 cm og en 14 cm på min Noctua CPU kjøler og dette er nesten lydløst med alle disse viften på. Beste viftene du kan få tak i. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Når det kommer til vifter er det omtrent bare RPM som har noe med støy å gjøre. Jeg anbefaler ADDA eller tilsvarende med statisk hastighet på omtrent 600 RPM til 50-80,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå