Gå til innhold

Er fotballkategorien (United) på et lavt nivå?

Gjest Slettet-EIV2CS

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EIV2CS

Kan egentlig bare uttale meg om United-leiren, ettersom det kun er der jeg har vært "aktiv" de siste årene. Men om noen har innspill fra andre leirer og underkategorier er jeg glad for de. Etter min mening har United-tråden vert på nedgang lenge. Hva dette skyldes er jeg ikke sikker på, men muligens en del nye brukere som ikke er helt i flowen, og at de gamle er mindre aktive enn før. Ikke misforstå og tro at jeg mener at de gamle har mer her å gjøre osv. Jeg prøver å påpeke at kvaliteten på postene synker, og samholdet/moral whatever synker. Jeg ønsker ikke at hver post må inneholde 200 ord, men bare litt mer kvalitet, for alle sin del. For å ta et lite eksempel så har Raste aldri vært kjent for analysene av motstanderen, men jeg trekker ofte på smilebåndet av postene hans.

Hva bør gjøres? Kom med innspill her også.

Hvem er jeg til å forlange alt dette, ettersom jeg ikke har vært top notch på området selv? Vel, jeg håper at mange er enige med meg i uttalelsene mine på en eller annen måte. Om dette er noe jeg innbiller meg eller ikke så vil jeg uansett ha en ærlig diskusjon om det. I likhet med andre så vil jeg det beste for meg selv og mine medmennesker. Det er nok veldig lite som skal til for å øke trivselen her inne. Etter min mening er dette noe som kommer naturlig om vi klarer å heve nivået litt. Jeg skjønner godt at mange mister interessen for forumet etter hvert som tiden går, men de fleste titter innom støtt og stadig uten å poste (har vært i denne kategorien et år). Jeg prøver å vinkle situasjonen fra mitt ståsted, men trenger hjelp av resten for å ta steget videre.

Vær saklige og ha en hyggelig tone :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Mener og huske at dette har blitt diskutert før, flere ganger faktisk. Det starter bra med mange gode diskusjoner og meninger, men ender i at ingen reel forandring foretar seg.

Snakker generelt, ikke spesifik rettet mot United-katogorien foresten.

Men forandring kunne helt klart trengs gjennom katogoriene. Kunne f.eks fjernet Chelsea-katogorien, den blir verken brukt eller har noen spesiel verdi. Behold Chelsea-(hoved)tråden, kun den som brukes(bare så vidt det også).

(Arsenal-katogorien som er flittigst ibruk spør du meg)

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

JA!

Vi trenger mindre inndel av kafé. Jeg leser ikke United-seksjonen for å vite hvilken hårgele de ulike forumbrukerne foretrekker, eller om Gossip Girl slår Californication. Jeg leser heller ikke United-seksjonen for å se de samme gretne gubbene si "For en lagoppstilling. Dette blir så tap!" forann hver eneste kamp.

Hm. Hvorfor leser jeg egentlig denne seksjonen lenger, det er jo bare søppel.

PS: Gjorde mitt beste for å holde en hyggelig tone.

Lenke til kommentar

Kan si noe jeg også da, ettersom et par karer har sagt at jeg spammer og ikke bidrar med en dritt.

Jeg har ikke vært i denne delen av forumet mange måneder, så jeg har tydeligvis ikke fått med meg hvordan det "egentlig" skal være her inne og hvordan vi skal oppføre oss. Så jeg har egentlig bare gått med strømmen og ikke giddet å skrive de største innleggene på et slags profetisk vis. Jeg har egentlig ikke forstått hva dere (gamlegutta) mente dette gikk ut på.

Hvis folk her stemmer for en mer seriøs tone og har ønsker om å ta diskusjonen her inne på et høyere nivå så er jeg fullt med og skal gjøre mitt for å bidra. :)

Lenke til kommentar

Hyggelig at du trekker på flirebåndet av mine kvalitetsinnlegg, det er helt naturlig og samtidig fint å høre. :)

Over de to siste årene har United-forumet blitt dårligere og dårligere, og hva som er grunnen vet jeg ikke. Som regel så inneholder innlegg i United-forumet av lav kvalitet eller OT for det meste, og det er kanskje greit selv om det kan bli litt mye. Syns også mye av sjarmen med United-tråden (RedCafe) forsvant da lagene ble delt opp i kategorier. Sjarmen var jo nettopp den tråden som blir mindre aktiv under kamper nå (pga kamptråder), hvem husker ikke de fantastiske diskusjonene i den tråden?

Aldermannsligaen (Night, Game, Hyrlen, Points/Banansplitt/, Fakey, osv) er kanskje litt savn, de har blitt mindre aktiv og det har jo kommet endel nykommere uten å ha greid å ta plassen til dem. Synd, men sant.

Glemte å ta med deg TomHel, men du er et savn for United-kategorien du også. Lenge siden jeg har sett noe av deg utenom det i dag/går. :)

Lenke til kommentar

Folk er forskjellige. Jeg har ingen interesse av å se brukere som ikke evner å skrive bra, gjøre desperate forsøk på å komme med lange og konstruktive innlegg. Det jeg derimot vil se mindre av er søppelinnlegg som ikke har utgangspunkt i tema, og repetitive svar kun for å øke postcount (hvis noen spør om noe spesifikt, holder det vel med at èn bruker svarer feks?). For det bidrar bare til at tråder blir ekstremt lite interessante å lese.

Ikke minst er det helt latterlig at troll og tullebrukere som kun er ute etter å trekke kvaliteten ned er freda på dette forumet. Jeg skal holde meg for god til å nevne navn, men det ser ut til at det bare blir flere og flere av "disse".

Jeg tror egentlig at bare litt innsats fra alle vil gjøre store forandringer, man kan i hvert fall ikke kreve kunnskap og kvalitetsinnlegg fra alle, og de fleste aktive postere virker å ha sin egen "rolle" i forumet sådan.

Edit: Jeg kan legge til at jeg har lest i fotballdelen på forumet her til og fra i et par år, men aldri vært den hyppigste posteren. Og det er ingen som helst om at det var kortere mellom de gode, kvalitetsspikra diskusjonene før enn hva det er nå, og dermed faller også interessen til de som leser her, samt de som tidligere prøvde å oppildne til disse diskusjonene. United-tråden er langt ifra den eneste, selv om det kanskje er der det kommer mest til syne pga. høyest aktivitet.

Endret av Shlaps
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Mener og huske at dette har blitt diskutert før, flere ganger faktisk. Det starter bra med mange gode diskusjoner og meninger, men ender i at ingen reel forandring foretar seg.

Snakker generelt, ikke spesifik rettet mot United-katogorien foresten.

Men forandring kunne helt klart trengs gjennom katogoriene. Kunne f.eks fjernet Chelsea-katogorien, den blir verken brukt eller har noen spesiel verdi. Behold Chelsea-(hoved)tråden, kun den som brukes(bare så vidt det også).

(Arsenal-katogorien som er flittigst ibruk spør du meg)

Chelsea-kategorien gjør neppe noen skade, bortsett fra at den opptar serverplass. Er aldri innom lenger så kan ikke uttale meg spesifikt om den. Er ellers enig i at Arsenal er flinke og at Chelsea muligens hadde hatt nok med en tråd.

JA!

Vi trenger mindre inndel av kafé. Jeg leser ikke United-seksjonen for å vite hvilken hårgele de ulike forumbrukerne foretrekker, eller om Gossip Girl slår Californication. Jeg leser heller ikke United-seksjonen for å se de samme gretne gubbene si "For en lagoppstilling. Dette blir så tap!" forann hver eneste kamp.

Hm. Hvorfor leser jeg egentlig denne seksjonen lenger, det er jo bare søppel.

PS: Gjorde mitt beste for å holde en hyggelig tone.

Etter min mening så var det bedre før med den gamle United-tråden. Sansynligvis fordi vi blandet seriøse diskusjoner med småpreik. Når de ble en kafé så forsvant mange av diskusjonene ut i andre tråder, og kafé-faktoren steig til værs. Kanskje en splittelse er nøkkelen, hvor en tråd er for diskusjon rundt United, og en med litt løsere temaer?

Kan si noe jeg også da, ettersom et par karer har sagt at jeg spammer og ikke bidrar med en dritt.

Jeg har ikke vært i denne delen av forumet mange måneder, så jeg har tydeligvis ikke fått med meg hvordan det "egentlig" skal være her inne og hvordan vi skal oppføre oss. Så jeg har egentlig bare gått med strømmen og ikke giddet å skrive de største innleggene på et slags profetisk vis. Jeg har egentlig ikke forstått hva dere (gamlegutta) mente dette gikk ut på.

Hvis folk her stemmer for en mer seriøs tone og har ønsker om å ta diskusjonen her inne på et høyere nivå så er jeg fullt med og skal gjøre mitt for å bidra. :)

Jeg har ikke noe imot deg, har bare bitt meg ekstra merke i deg i det siste. Sikkert noen som er verre, og jeg skjønner godt at du legger deg på dette nivået når det er standarden :) Veldig fint at du også vil ta i et tak.

Folk er forskjellige. Jeg har ingen interesse av å se brukere som ikke evner å skrive bra, gjøre desperate forsøk på å komme med lange og konstruktive innlegg. Det jeg derimot vil se mindre av er søppelinnlegg som ikke har utgangspunkt i tema, og repetitive svar kun for å øke postcount (hvis noen spør om noe spesifikt, holder det vel med at èn bruker svarer feks?). For det bidrar bare til at tråder blir ekstremt lite interessante å lese.

Ikke minst er det helt latterlig at troll og tullebrukere som kun er ute etter å trekke kvaliteten ned er freda på dette forumet. Jeg skal holde meg for god til å nevne navn, men det ser ut til at det bare blir flere og flere av "disse".

Jeg tror egentlig at bare litt innsats fra alle vil gjøre store forandringer, man kan i hvert fall ikke kreve kunnskap og kvalitetsinnlegg fra alle, og de fleste aktive postere virker å ha sin egen "rolle" i forumet sådan.

Edit: Jeg kan legge til at jeg har lest i fotballdelen på forumet her til og fra i et par år, men aldri vært den hyppigste posteren. Og det er ingen som helst om at det var kortere mellom de gode, kvalitetsspikra diskusjonene før enn hva det er nå, og dermed faller også interessen til de som leser her, samt de som tidligere prøvde å oppildne til disse diskusjonene. United-tråden er langt ifra den eneste, selv om det kanskje er der det kommer mest til syne pga. høyest aktivitet.

Det er ikke jeg interessert i heller Shlaps, men det er mange brukere som har vist seg kapable til det. Ellers enig i det meste. Brukere som ikke er ute etter noen som helst form for diskusjon (trolling), burde få ip-ban på livstid. Jeg mener naturlig nok at det skal være lov å ta turen over i andre leiren for å komme med et stikk i ny og ne, men mengden bullshit og tidsrommet bør være avgjørende.

Fint at dere kommer med innspill Raste og Danielzu, det er liten tvil om at få er fornøyde med forumet akkurat nå.

Lenke til kommentar

Får lime inn her som jeg nettop skrev i Redcafè:

Ser at TomHel klager på kvaliteten her inne. Og jeg er igrunn enig, mye av lysten min til å skrive her og ellers på forumet har sunket drastisk det siste året! Gamle kvalitetsbrukere byttes med fjortiser og unger som forsøpler forumet. Heldigvis er jo noen av de gamle her fortsatt, men denne tråden var veldig bra før. Og nå er det mer forumkafè for Unitedsupportere.

Konklusjon: Kamptråder og egen kattegori har skadet denne tråden drastisk! Back to the old days, hvor vi bare skrev i denne tråden. Ting var så mye bedre da!

Jeg blir gjerne aktiv igjen, men da må vi tilbake på gammelt nivå! Begge plassene jeg henger på har gått ned i kvalitet de siste årene her på forumet.

Lenke til kommentar

Er helt enig i at kvaliteten i fotballdelen har sunket betraktelig over en periode nå. Har diskutert litt med et par brukere som også er av samme oppfatning.

Vet ikke helt hva som kan være grunnen, men kvaliteten har ihvertfall ikke blitt så mye bedre etter at kategorier og plusser kom. Som sagt skal jeg ikke slå fast at noe av dette har direkte innvirkning på kvaliteten, men i mitt hode kunne det vært spennende å prøve å gå tilbake til gamle "systemet" med en tråd pr. lag. Kanskje poll/avstemning eller lignende er på sin plass? Jeg var en av de som var positive til kategoriene i utgangspunktet, og la i starten ned en god del arbeid i tråder o.l, men vet ikke hvor nyttig det egentlig er.

En uting som har blitt en trend i det siste er cheapshots på tvers av lag osv. og korte innlegg som kun er ment for å provosere ebber som regel alltid ut i de samme diskusjonene. En gang i mellom skjer det, og det er vanskelig å lage noe rettningslinjer eller lignende for det. Men en gentlemans agreement om at alle tar seg litt sammen er kanskje på sin plass. Mener også sterkt at trolling bør bli slått hardere ned på, og det er en parodi at en del brukere har fått holde på som de har gjort her den siste tiden. OT er også en uting, og selv om det også har sin sjarm til tider så er det kjedelig når det blir side opp og side ned med bare OT. Mitt forslag er kanskje en hovedtråd (for alle lag) + en sosial (skravletråd), hvertfall for de største lagene.

Dette er bare forslag og ting jeg tar fra toppen av hodet etter 10 timer på jobb, så beklager også om det er litt rotete og dårlige formuleringer.

Lenke til kommentar

Men en gentlemans agreement om at alle tar seg litt sammen er kanskje på sin plass. Mener også sterkt at trolling bør bli slått hardere ned på, og det er en parodi at en del brukere har fått holde på som de har gjort her den siste tiden. OT er også en uting, og selv om det også har sin sjarm til tider så er det kjedelig når det blir side opp og side ned med bare OT.

Dette er eg veldig enig i, er mange brukere her som ofte er innom eksempelvis kamptråder og bare spyr ut dritt og faenskap for ene og alene provosere flest mulig.

Trenger ikke nevne navn, men vi vet alle hvem de er og de vet det nok selv også. Td brukere som lager seg nye brukere for hver gang de blir utestengt og får holde på i mnd å spy ut møkk uten at ting skjer er den store hovedgrunnen til at fotballdelen av forumet har sunket i kvalitet den siste tiden.

Er ingen som gidder ta seg tid lenger til å skrive noe saklig og gode innlegg lenger når en blir møtt av innlegg som ikke er direkte svar på det som ble sagt, men som kun er ett innlegg på 4-5 ord som består av 98% dritt/provosering og ett punktum eller en tåpelig smiley.

Vet ikke hva de mer mediterte her inne mener om meg, men som eg har skrevet tidligere så er ikke eg av de som har mest kunnskap rundt fotball verden over, men eg prøver så godt eg kan, og går det en diskusjon på noe som eg ikke har så god peiling på så leser eg heller det som blir skrevet og lærer litt her og der :)

Lenke til kommentar

Lunatic: Provosering, ellers kalt Banter, er en del av det å være supporter. Selv er jeg ikke noen stor synder på dette punket, og jeg skal ikke påstå at du heller er det, men jeg vet at du har vært inne i kamptråder der vi har tapt/spilt uavgjort før, for og provosere, så kom ned av den høye hesten din takk :)

• Liker 4
Lenke til kommentar

*Stiger ned av sin høye hest * :roll:

Det er nok ytterst få ganger du har lest slikt fra meg,og gangene eg har vært innom Arsenal/Chelsea trådene tror eg du kan telle på en hånd, men nå vet eg jo at du har lite til overs for meg så er ikke overrasket over at du lar det gå utover hesten min. :)

Er enig i det du sier at provosering er en del av gamet, men om du mener at innleggene fra brukere som Saitek, Wendelhino etc er ting vi skal tåle i fotballdelen av forumet så vil eg påstå at du forlanger for mye av tolmodigheten til de som vil ha ting litt mer seriøst, og det er jo nettopp derfor at kvaliteten går ned her inne, fordi istedefor å ha en saklig diskusjon om noe så blir de fleste innlegg bare krangling side opp og side ned pga 2-3 latterlige kommentarer fra forumtrollene.

Innlegg i kamptråder og de respektive lags tråder som kun skrives for å være drittsekk og som bare er piss fra ende til annen, med innhold som "Vidic er man u's desidert dårligste spiller" "United får satse på FA cupen i år" "Like greit å bare tape å få det unnagjort, vil ikke se United bli ydmykt totalt i CL finalen enda engang " er ikke noe vi skal tåle å holde ut med gang etter gang, det er slike meningsløse innlegg eg mente i innlegget mitt over og det tror eg du innerst inne skjønner.

Lenke til kommentar

Forholdsvis interessant diskusjon, men på den andre siden litt meningsløs, la meg forklare.

Forumet er basert på bidrag fra den enkelte, uten bidrag - intet forum. Dvs. at det er opp til hver enkelt å stå for kvaliteten på forumet, hver enkelt å forbedre sine innlegg for å heve kvaliteten. Synes man kvaliteten på forumet er for lav har man da to (tre) valg. Enten, begynne å produsere kvalitet selv og håpe at andre følger opp, eller rett og slett finne seg et annet forum å henge på. Det tredje alternativet er jo rett og bare gi faen. Det å være relativt inaktiv på forumet, for så å tilbake og "klage" på lav kvalitet er jo forsåvidt fair nok, men bidrar forsåvidt lite/ingenting til en løsning, men ikke ta den siste setning som et direkte angrep på deg, TomHel.

Jeg personlig har aldri brukt forumet nevneverdig for faglig og seriøs input. Jeg henger her for et tidsfordriv, for å fjase med likesinnede og for å fra tid til annen være med i en og annen (halv-)saklig diskusjon. Håper at folk oppfatter meg som en som kan veksle mellom å "take the piss", samt innimellom bidra med innlegg på litt høyere nivå. Føler selv jeg gjør det fra tid til annen, hvertfall i kamptrådene. Håper var kanskje litt feil ord, jeg bryr meg egentlig ikke nevneverdig om hva folk her inne synes om meg, venner har jeg nok av IRL.

Edit: Men jeg er forsåvidt for en kanskje litt strengere moderering på enkelte typer innlegg. F.eks "Heldige fittelag." kan man lese i kamptråden for oppgjøret mellom Pool og Sunderland. Slike innlegg bidrar til absolutt null og niks, og bidrar imo. til å flytte kvaliteten på forumet et steg nærmere nivået som finnes på kommentarfeltet på db.no.

Endret av The Hoff
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Enig i mye av det du sier Hoff, men synes at en diskusjon om hvordan vi brukere mener at forumet skal organiseres for å bidra til den beste kvaliteten (for det regner jeg med at alle er interessert i) kanskje kan være på sin plass.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Det er klart at alle må bidra - poenget med denne tråden var å kartlegge om folk er enige med meg eller ei. Som flere av dere påpeker så er det godt mulig at dette ebber ut i ingenting, men jeg tviler på at det er noe å tape i å få igang en skikkelig diskusjon. Du skjønner nok at jeg ikke klager for å være douche, men fordi jeg ønsker et bedre forum. Jeg var alt for krass i førsteposten om temaet, noe som sikkert var upassende ettersom jeg ikke har hatt noen bidrag å skryte av på lenge. Alt det der du skriver om hvordan du oppfatter deg selv går helt fint. Jeg er ikke ute på heksejakt mot enkeltindivid.

Når det gjelder trolling, så er jeg usikker på om å fjerne det vil heve kvaliteten betraktelig. Men nevertheless så blir forumet automatisk en renere plass. Slenger meg på alt som heter mindre rettigheter for trollz.

Lenke til kommentar

Det er liten tvil sånn som eg ser det om at det har blitt mykje meir tull, lettare for å berre spre useriøsitet og langt mindre gode kvalitetsinnlegg den siste tida. Eg meinar strengt tatt at dette er noko som har pågått ei god stund og det er vanskeleg å spikre alle dei forskjellige faktorane som har vore med på at det har vorte slik. Ein kan ikkje berre skulde på mellom anna kategoriseringa av fotball-delen og eigne underforum, ettersom dette også har vore med på å gjere tilgangen til kvalitetstrådar og postar mykje større. Eit godt eksempel på dette er økonomi-tråden som Game har vore veldig aktiv i, som har bidratt med veldig gode postar og truleg har hjulpe mange til å forstå den økonomiske situasjonen rundt United mykje betre. Problemet med den gamle tråden, der alt var samla på ein plass, var og vil vere at det er nesten umogeleg å finne igjen noko i mengda. Om det kanskje var nokre innlegg der som var av høgare kvalitet, så er det ikkje sikkert at så mange fekk det med seg, ettersom menga "ordinære" innlegg druknar dei som er veldig gode.

Det er klart at det blir mykje meir motiverande for meg som brukar å vere aktiv på eit forum, der andre er interesserte i å skape skikkelege diskusjonar, vere litt saklege og faktisk tenke seg litt om før ein postar noko. Akkurat det ser eg nesten på som eit av dei største problema her inne, at terskelen for å trykke på post-knappen er altfor lav, noko som fører til at svært mykje av det som blir gjort tilgjengeleg for alle er søppel. I kampens hete, under kampar og spesielt under kampar der rivaliseringa er på topp, så vil det sjølvsagt gå heitt føre seg, folk vil poste i augneblinken og ting blir veldig spontant, noko det også skal og bør vere, men ellers, når ein har tid, blodpumpa ikkje dundrar avgarde og adrenalinet ikkje pumpar som det kan gjere midt under kamp, då burde mange tenke seg om ein, to eller kanskje tre gongar før dei bestemmer seg for at dette vil eg poste. Om det blir brukt litt meir tankekraft på ein brøkdel av postane som kjem her inne, så ville kvaliteten jamnt over auke drastisk. Ofte vil ein gjerne berre få fram meininga si så raskt som råd, men det kan hende at meininga kjem betre fram og at det er meininga og ikkje måten ting er skreve på som blir lagt merke til om det blir brukt berre ein smule energi på å gjere ting skikkeleg.

Eg er av den oppfatning at denne delen av forumet vil dø fullstendig ut om det ikkje vil vere passande med litt rivalisering, litt banter og skitprat mellom dei forskjellige supportergrupperingane. Det er sånn det er ute i den verkelege verda og den delen av supporterkulturen må det gå an å få representert her inne også. Det blir jo ofte sånn at det er vanskeleg å innimellom sjå forskjellen på dei reine provokasjonane og det som bør kunne gå under banter, men der må både sendar og mottakar tenke seg litt om i forhold til kva som faktisk blir sagt og dersom det skulle vere noko som ein meinar er over kanten, så bruk for all del rapporteringsknappen, slik at "styresmaktene" kan få sjå på det. Dersom alle held fram med å ta saken i eigne hender og svarer på same måten, eller med ting som er endå verre, så er det klart at situasjonen eskalerer, medan den generelle kvaliteten stuper og for brukarane som ikkje er involvert i kranglane, så skaper det gjerne mykje unødig irritasjon.

Ser at det er ein del her inne som nevner dette med trolling og det er eg heilt enig i at det bør nokon snart gjere noko med. At brukarar som ikkje er ønska her, plutseleg har fått seg ein ny brukar og får halde fram på same måten som dei har helde på er ikkje haldbart, men det verkar til tider som at det er slik det blir. Trolling og provoseringar berre for provokasjonen si skuld ynskjer eg at nokon godt kan slå hardt ned på, for eg ser til tider at det blir nytta altfor mykje energi på krangling og sutring rundt trollungar som ikkje klarar å oppføre seg, og som det ser ut til at det ikkje blir gjort noko med.

Eg trur egentleg at eg hadde ein del meir som eg egentleg ynskte å seie, men akkurat no er eg mest oppteken av andre ting og dette var det som fekk utløp i denne omgang. Det er interessant å sjå kva andre meinar om situasjonen her inne og eg oppfordrar fleire til å seie si meining om kva ein meinar og ynskjer.

Lenke til kommentar

Jeg har så smått observert forumet de seneste dagene og kommet til samme konklusjon flere før meg har gjort, nemlig at forumet tilsynelatende nå bare andvendes av vanesak og som tidsfordriv, ikke som en kilde til debatt eller informasjon på noe som helst plan. Personlig så går det mye i å skrive sinnapromp innlegg i og etter kamp, samt en og annen koselig krangel. Det er litt synd, for holdningen som er på forumet i dag skolerer rekruttene deretter og former et "miljø" med en uhørt lav terskel for å poste innlegg. Folk tilpasser seg det nivået forumet er på og de rammene de opplever som satt, samtidig så har vi ulike syn på hvordan forumet skal være, så det må være takhøyde for ulike karakterer og skriverier. Men jeg tror at om nok brukere tar på seg et ansvar for å rapportere troll og (stort sett) skrive gjennomtenkte innlegg så er vi i mål. Enkelt, men først må selvjustisen rå for engangsskyld.

Hvorfor ikke en slags underskriftkampanje (eller gentelmansagreement som foreslått ovenfor) der brukere skriver under på å ikke skrive dritt i hverandres tråder? Ja, det blir en overfladisk greie, men det vil tegne et bilde av hvor mange som er intressert i å gjøre noe med kvaliteten på forumet og ikke bare har det i kjeften. Selvsagt må vi ha banter, men om folk er litt selektive i når og hva de "må" utføre av nyrespark så er ikke det noe problem å rusle videre med både pose og sekk.

Når det gjelder en foreslått visuell/teknisk endring av kategorien, som feks å gå tilbake til lagtrådene, så tror jeg det er en vanskelig kabal å legge slik status er i dag. Forumets ledere vil i hovedsak se på den kommersielle biten, dvs reell aktivit, fremfor å lytte til en vokal "minoritets" preferanser, sånn er det bare. Jeg er egentlig ikke så opptatt av utformingen av forumet heller, det er i og for seg ryddig og pyntelig nok som det er. Innholdet derimot, det kan vi gjøre noe med og det selv uten assistanse fra trege instanser og viktigper-admins.

Edit: Har i alle fall prøvd :)

Endret av Game
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...