drift_boy Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Hallo , trenger hjelp til å få mer ytelse ut av hp'en min siden er forbanna treg. Kjører Intel Celeron M 520 @ 1.60Ghz Trenger også mer GHZ ut av Lenovo'en som kjører AMD Athlon™ Neo X2 Dual-Core Hvordan gjør jeg det og kan jeg stille den tilbake senere? Endret 19. mars 2011 av drift_boy Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Jeg vil ikke anbefale deg å overklokke bærbare PC'er. Du kan fort få store varmeproblemer. Gevinsten du vil få vil neppe bli særlig større en 10%. Hvis du vil prøve er ClockGen programmet jeg ville ha startet med: http://no.phpnuke.org/no/download-item-view-x-g-n-z-z/CLOCKGEN.htm I tillegg bør du bruke et program som CPU-Z for å validere frekvensene, samt et program som Speedfan for å lese av temperaturene. Jeg har en HP med AMD Turion TL-52 som jeg kan klokke opp fra 1,6 GHz til 1,75 GHz, men jeg gjør det sjelden. Med ClockGen endrer du frekvensen med et par tastetrykk, så det er enkelt å endre oppsett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå