Gå til innhold

Finnes det noen info (evt. rykter) om pris og lansering av Z67 chipsettet?

Stigma

Anbefalte innlegg

Hey,

Jeg lurer på om det finnes noe mer info om Z67 chipsettet tilgjengelig, for eksempel ca hvordan prisen vil være i forhold til H67 og P67 - og sånn omtrent når det vil slippes (jeg hørte noen rykter om en gang i mai?)

Siden Z67 gir mulighet både for å bruke IGPen og å overklokke slår det meg som en god modell for en sterk arbeidsmaskin som trenger mye CPU men ikke nødvendigvis noe spesiellt godt skjermkort - men det kommer jo også en del ann på prisen. P67 er jo allerede flere hakk dyrere enn H67 (merkelig nok egentlig da hardwaremessig men skulle tro det var omvendt om noe siden alt H67 mangler er overklokkings-styringen). Om Z67 blir enda et hakk dyere enn P67 så blir det fort dyrt nok til å ikke svare seg.

Håper noen har mer info å tygge på :)

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste nettsteder sier at Z68 skal slippes ut i enten mai eller juni. Jeg kan ikke se for meg at Z68 blir alt for mye dyrere enn P67 er nå. Jeg tipper når Z68 lanseres koster den omtrent det samme som P67 og P67 skal gå ned i pris av den grunn.

Jeg tror Z68 kommer til å følge pris nivået P67 ligger på nå og du betaler for de funksjonalitetene du vil ha.

For eksempel:

Dyreste (2300-3000kr): NF200, flere SATA 6Gbp/s portene, flere 'power phases', 3 PCI-E portene.

Mid(1500-2299): Ingen NF200, færre SATA 6Gbp/s, 2 PCI-E portene

budget(<1499)

Men jeg kan selvfølgelig ta feil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...