Gå til innhold

Vannkjølt Sandy Bridge entusiastoppsett til rundt 30k.

Anbefalte innlegg

Har du vurdert PCI-E 4x SSD (RevoDrive) som systemdisk. Komplett, mpx eller ps har ikke dette på lager, men Netshop har de.

740MB/sek read og 720MB/sek write speed.

http://www.netshop.n...Bsec-46028.aspx

Les før du poster:

Har sett på en OCZ RevoDrive (Intern PCI-E x4 for OS) men vil se mer ang. hvor langt unna en 3. gens version av den er før jeg eventuelt får for normal SSD.

http://www.komplett....aspx?sku=616724 = 2395 pr stk, totalt 4790, kontra 5495. og vi kan ikke forvente at vannblokken til 6990 er like "billig" som 6970 blokken, ettersom arealet er betraktelig større, med 2x prosessorkjølere. totalprisen på 2x 6970 + vannblokker blir altså 6580,- altså vil kjøleren til 6990 måtte koste under 1100kr om prisen skal bli det billigere eller lik. Legg til at ytelsen er like god eller bedre i alle tilfeller med 2x6970.

Jeg er i alle fall ikke i tvil om hva jeg hadde gjort, men Thyristor har et poeng angående økt motstand på gjennomstrømningen. En voksen pumpe er et must i et slikt oppsett uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er i alle fall ikke i tvil om hva jeg hadde gjort, men Thyristor har et poeng angående økt motstand på gjennomstrømningen. En voksen pumpe er et must i et slikt oppsett uansett.

I mitt nåværende oppsett kjører jeg Chipsett, CPU og 1x5970 på 3x120mm radiator og Swiftech MCP655'en min sliter med å få god flow på det hele (skjermkortblokken er montert i ettertid og merka _stor_ forskjell fra før og etter), så for å unngå to loops tror jeg jeg vil gå for 1 skjermkort i grunn.

Spesielt med tanke på at jeg vurderer samme pumpa igjen.

Update: EU-kontroll på bilen gjennomført og kun noen småting å fikse, så om noe ikke går fatalt galt nå er det sikkert at det finansielle for prosjektet er i orden ihvertfall.

Endret av Thyristor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...