**dp** Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Hei igjen! Noen av dere har nok lest den andre 990x tråden min, og er her "ekstremversjonen". Har såvidt startet å teste 990xen på LN2, og denne virker som en midt på treet eksemplar hva klokking angår. Alle testene er kjørt med singlechannel ram, dette fordi det senker coldbugen på mitt eksemplar til rundt -160C. Har fokusert mest på cpuklokking frem til nå, men dro med meg to stk 6990 for en kjapp test i Vantage. 6990 kortene bugget helt forferdelig på oppsettet mitt, og jeg fikk heller ikke klokket de en cm, fikk bare driver stopped responding.. uansett, GTX580 skal brukes ved et senere tidspunkt! Fokuset på "cputester" i 3DMark Vantage og 3DMark 06 er utelukkende fordi det er dette som er det mest krevende i testene.. klarer cpuen disse testene, så klarer den resten også! Så, over til noen frekvenser! Som dere husker så kjørte denne 990xen rundt 5Ghz på luft i 06, og med en delta på kjøleløsningen på ca 200C så klarer den ENDEL mer 3DMark 06 cputest er endel lettere enn Vantage, rett og slett fordi den varer i under halve tiden, så her klarte jeg 100Mhz mer ca. Tipper cpuen har rundt 50-100Mhz mer å gi i Vantage hvis jeg er heldig.. 6.3Ghz holder akkurat til noe "bra". Oppsett: Intel i7 990X 3045A709 ASUS Rampage III Extreme BIOS 1102 m/ocpanel Corsair Dominator GT1866 ATI Radeon 6990 Antec 1200w random sata disk Stay tuned for more! Tusen takk til Digitalimpuls som gjør dette mulig. Entusiastbutikk i Møllergata i Oslo! Endret 18. mars 2011 av **dp** Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Sweet, få litt fart på GPU'ene nå, så blir det boller og brus... Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Ser veldig bra ut! Synd GPU'ene lager trøbbel. Ikke noe mer å få ut av cpu'en? Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 18. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2011 kanskje det blir litt kos med denne i morgen Ourasi? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Hvor får man tak i det kortet der? Det passer vel på vilket som helst hovedkort, og da kan man kjøre sli på det? Har lyst til å ha sli selv, men hk støtter bare cf.. Men veldig bra oc du har! Sitter å overklokker litt selv, men har ikke ordentlig kjøler.. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 26. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2011 Hvor får man tak i det kortet der? Det passer vel på vilket som helst hovedkort, og da kan man kjøre sli på det? Har lyst til å ha sli selv, men hk støtter bare cf.. Men veldig bra oc du har! Sitter å overklokker litt selv, men har ikke ordentlig kjøler.. Xpanderen fikk jeg av asus direkte, tviler på at denne selges i noen steder... Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Har lett etter den, men ikke funnet den i noen nettbutikk Har lyst på en, men den selges jo ingen steder Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Kanskje offtopic, men jeg må si at jeg ble litt skremt når jeg så det colaglasset så nært åpne komponenter.. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Da hadde du vel blitt skremt om jeg postet et gammelt bilde da jeg satt et glass med cola inni pc'n for å kjøle det ned? Lenke til kommentar
Hans_Henrik Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) få noen målinger fra "windows performance information" greia også plz! (selvom det sikkert bare topper skalaen på 7.9 ...) Edit: og kunne du teste EnTibr? http://blog.distracted.nl/2009/08/over-50-speed-increase-on-new-entibr.html Endret 26. mars 2011 av Hans_Henrik Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Hvordan får du råd til alt dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå