Gå til innhold

RT Seven Lite. Fungerer det?

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter å ha vært en (svært fornøyd) Archlinux-bruker i 3 år har jeg nå bestemt meg for å gå tilbake til mine pc-gaming-røtter. Det betyr innkjøp av ny pc og selvfølgelig overgang til Windows 7. I den sammenheng har jeg sett litt på RT Seven Lite, et program som gir meg mulighet til å lage en "custom" installasjon av windows der jeg kan fjerne mye av den software'n jeg aldri kommer til å bruke.

Er det noen her som har erfaring med dette programmet? Kan det gi problemer etter hvert? Hva med updates etc?

Som linux-bruker har man jo mulighet til å tilpasse OS'et til akkurat den bruken jeg selv ønsker. Ingen ekstra programmer eller prosesser. Siden jeg er ganske tvangsnevrotisk når det kommer til pc'en min er dette noe jeg elsker! Før jeg byttet til linux hadde jeg windows xp så jeg har lite erfaring med windows 7. Jeg vet at dette er et mye bedre OS, men jeg liker ikke at det skal installeres masse programmer som jeg ikke trenger. Og jeg liker heller ikke løsningen med å fjerne de etter at de allerede (unødvendig) har blitt installert.

PS: Jeg vet at å fjerne "bloat'en" ikke vil gi meg flere fps i spill etc. Poenget her er å ha et rent system som er tilpasset min bruk. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det programmet fungerer utmerket ja, jeg bruker det litt motsatt vei enn deg tho :)

Pakker inn nyere drivere, ekstra programmer som java/flash etc

Fjerner du formye kan det gi problemer, men du får advarsler om du fjerner noe viktig.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Ah, så du fjerner ikke noe i det hele tatt?

Jeg visste ikke at programmet gir advarsler hvis man fjerner for mye, det er jo bra. Hvis jeg i tillegg bruker en guide så burde det jo gå bra. Og du har ikke fått problemer med updating eller noe sånt?

Andre som har prøvd programmet? Og er fornøyde? ;)

Lenke til kommentar

Har brukt RT Se7en Lite Beta (Build 2.6.0) endel og fungerer knall til det meste.

Men er muligens en bugs som ødelegger innstallasjon "om" man fjerner noe fra kilden, uansett hva.

Dette gjelder orginal Windows 7 med SP1 uansett språk

Samme med Server 2008R2 med SP1

Om man derimot har windows 7 som en selv har slipstreamet inn ServicePack 1 på, så kan en fjerne ting man ønsker så fremt en ikke fjerner for mye.

Ellers er det bare å kjøre på :thumbup:

Endret av ShyFx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...