Gå til innhold

Overklokking av gtx 470

Anbefalte innlegg

Obs. Nvidia bruker en over-strøm-beskytter, som automatisk klokker ned skjermkortet uten at du vet det. Denne funksjonen slår inn uansett temperatur eller klokk/spenning, så lenge strømforbruket er over en viss grense. Du har ingen mulighet for å skru av denne funksjonen. Men ettersom den er spesielt rettet mot bla. furmark (da den presser skjermkortet unormalt mye), så ville jeg anbefalt å heller testet den i spill/3Dmark, så det er den du bør konsentrere deg om. ;)

3Dmark kan du jo også kontrollere om denne funksjonen slår inn eller ei, da du får en viss poengsum, og om funksjonen slår inn så synker ytelsen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke hastigheter har du nå?

Jeg har volt på 1037 mV, 800 core og 1700 på minnet.

Har 800 på core, minne har jeg ikke rørt.. Men jeg hadde volten på 1050. Var det for høyt? Men satt den ned til det du har den på, så får jeg se hvordan det går i 3dmark. Kan også teste en bunke spill.

Andrull: Takk for informasjon ;)

Lenke til kommentar

Jo mer du overklokker, des mer ustabil blir skjermkortet på den aktuelle temperaturen. In other wors: Jo høyere du klokker, jo lavere temperatur (og høyere spennings trengs det). Enten så er det spenning eller så er det temp. Ikke godt å vite med andre ord. Du får prøve deg litt mer frem.

Selvsagt, det kan jo hende du har nådd en grense til skjermkortet med den kjølemetoden din. Bla. så har jo kjøling til resten av kortet noe å si, da mosfetene også vil bli varmere osv.. Samt at selve strømreguleringen vil slite mer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal få råd til en ordentlig 3rd parts kjøler, så kan bli bedre da. Tipper på at temp stopper meg, om skjermkortet begynner å klokke seg ned ved rundt 70 grader.. Første dagen jeg hadde maskinen, var den uklokket, og vifta på auto, rett på 105 grader under spilling...

Men får vel skaffe en ny kjøler før jeg fortsetter. er ingen artifacts i spill, enda.. Har hatt noen i trackmania, men ikke i andre spill..

Lenke til kommentar

Er lite med kabler inni maskinen. Har skjult de så godt jeg kan :)

Men 3rd parts kjøler vil nok gjøre susen, håper jeg...

Fikk litt artifacts nå under spilling av tf2, men de var hvite, vet ikke om det har noe å si.. Var bare på ett sted.. Men er det temperaturen som stopper meg, eller er det for lav volt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...