Gå til innhold

Overklokking av gtx 470

Anbefalte innlegg

Hei.

Har begynt å overklokke skjermkortet mitt, men bare lurer på, når det kommer til volt, hvor mye skal man stille opp, og når er der man skal stille den opp? Så langt har jeg bare klokket core og shader clock, ligger på 760 på core og 1520 på shader. Stock er 607 og 1215. Memory clock har jeg ikke rørt enda.

Hva skal jeg se etter når jeg har klokket for mye? Hva er symptomene? Hva tjener man med å overklokke?

Når det kommer til kjøling har jeg fjernet stock viften og stripset fast 2 stk 80mm. Får temps på rundt 70 grader mens jeg kjører furmark med 760 på core og 1520 på shader.

På forhånd, takk for svar.

Hilsen,

Crazyjoey

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det er altså temperaturen som setter en stopper for meg? Har hørt noen som har hatt kortet på 90 grader uten en haug med blinkende streker slik som jeg fikk noen av, men det kommer bare i 3dmark vantage... Ikke i spill.

Hva tjener man egentlig på å overklokke gpu'en?

Lenke til kommentar

Flere FPS, men skjermen din viser nok bare 60 alikevel.

Evt klokke det opp om spillene kjører i for eks 50 fps.

Så kan du jo folde med kortet for hw.no sitt team.

112C var redlight på mitt 295, det har nå kjørt i ca 1 år 24/7 på 101C som folder

90C er ingen temp, men hjemme liker jeg ikke ha de over 95 i spillpcen.

Fan setter man på 100% selv, Auto prioriterer lyd da temp ikke er så viktig.

Brikkene testes i 125C i lab før montering.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Viftene mine kjører på 100%. To stk 80mm.. Har ikke hatt temperaturer over 74 grader under furmark eller 3dmarkvantage. Men disse Artifacts, hva gjør man når disse kommer? Er det da man har klokket for mye, eller er det da man skal stille volten litt opp for å kunne klokke lenger?

Lenke til kommentar

Har vurdert å kjøpe 3rd parts kjøler, men lommeboka sier nei :( Men jeg har jo satt på 2 stk 80mm vifter da, og fjernet stock viften, så det får duge en stund til ;)

Skal teste med 800 på core nå, og volt på 1012, så får jeg se hvor det ender ;) Rapporterer tilbake hvordan det gikk. Hvor lenge bør jeg kjøre furmark egentlig? altså, mellom økingen av klokken? 10-15min?

Lenke til kommentar

Etter nesten 15 min med furmark, så hadde jeg temp på mellom 78 og 79.. Volten hadde jeg nå på 1,025V. Kom noen få artifacts, men ikke mange som det gjorde før. Kom vel 3-4 totalt. Men man skal vel helst ikke ha noen i det hele tatt? Hvor langt er det jeg kan gå med volten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...