NeEeO Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Diskusjons tråd Her skal det diskuteres om situasjonen i Lybia. Vel, jeg starter: Gaddafi bomber ambulanser og barn - Klikk Her Jeg håper at FN, går inn i Lybia imorgen tidlig. Og dreper den idioten med en gang. Mak'an til oppførsel. Jeg skjønner ikke helt, han ber om våpenhvile så forsetter han uansett. Som sagt, drep den jævelen så fort som mulig. LOL, kan dette starte en 3.verdenskrig? Endret 18. mars 2011 av Noreply Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Spør du meg så starta 3dje verdenskrig når vi invaderte Irak. 1 Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 vil ikke si at det er en ekte krig ennå... men vist 1 eller flere land med moderne militær teknologi blir og blande seg som motstander, da kan vi vel kalle det en ekte krig. en mere passende beskrivlese på denne 'krigen' ville være: den voldelige amrikansk/europeiske okkupasjon av arabiske territorier Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Det er borgerkrig i Libya, er ikke det krig, supercz? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Først og fremst. Dette er ikke starten på en ny verdenskrig. Opprørene i den arabiske verden har sin bakgrunn i innenrikspolitikk, og så langt er det kun Libya som det internasjonale samfunnet har reagert mot. Og selv der er det mange land som reserverer seg fra å gjøre noe bortsett fra å fordømme drap av sivile. Hva hans motiver er kan man bare spekulere i enn så lenge. Likevel kan det se ut som han prøver å kvele opprøret før en internasjonal militærstyrke er på plass i Libya, da vil han ha mulighet til å beholde makten og slippe å tenke på opprørerne. Skulle en internasjonal styrke styrke være på plass før opprøret er kvalt vil han bli begrenset i sine virkemidler til å stoppe det, samtidig som han risikerer at opprørshæren får et bedre fotfeste i ly av en flyforbudssone. I tillegg er det en fare for at borgerkrigen kan vare lengre om de internasjonale styrker angriper strategiske installasjoner som Gaddafiregimet styrer. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Hvorvidt det er 3.verdenskrig eller ikke kan være vanskelig å bedømme. Men andre land kan jo faktisk komme til å støtte Libya, da begynner det å bli scary. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Foreløpig er det ingen som har stukket hodet fram og støttet Libya så tror ikke det senariet slår til, da hadde de advart når FNs resolusjon blei gjort kjent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå