Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter med skuldersmerter. Operasjon er risikabelt. what to do?

kkristin

Anbefalte innlegg

hei!

har helt syke smerter etter skulderskade før operasjon, og sliter fortsatt med helt ekstreme smerter, selv med smertestillende. fått derfor fått to valg av legen;

1. droppe operasjon, og gå med smertene, ta smertestillende og se hva som skjer. ulempen med dette er selvfølgelig uutholdelige smerter og masse smertestillende kan føre til at jeg får masse indre skader og kan bli syk av det?

2. utføre to operasjoner; en som går på musklene og en som går på ledd og ben. her har jeg 30% sjanse for å bli bra, de siste 70% kan risikere at jeg mister all bevegelighet i skulderen/armen og rett og slett blir helt lam....

noen som har vært borti det samme? blir glad for alle synspunkter i denne saken!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

70% er jo ikke bra.....

velge mellom et smertehelvette med smertestillende som eneste kur eller sjansen på å bli lam i armen, ser at den er tøff ja.

jeg har villet gått for alternativ 1 men kun for å kunne gjøre mere research etc for å finne ut om det er noe som kan bedre sjansene dine evt noen behandlinger som ikke legene har nevnt.

om dette er fastlegen din som sier det så bør du I alle fall se mere rundt da jeg har minimalt med gode erfaringer med de da de kun driver med en elendig form for byråkrati og dytter pasienter nedover neste kø med dårlige beskrivelser og feildiagnoser

Lenke til kommentar

Ut i fra det du nevner høres det ut som stor strukturell skade.

Ville nok gjort grundig research på dette før jeg hadde tatt evt. operasjon selv for å finne det beste alternativet med størst suksessrate. Er godt mulig du må ut av Norge for å finne det, men det er jo igjen et kostnadsspørsmål målt opp mot framtidig livskvalitet.

Har du forsøkt TENS-stimulering for å redusere smerte ?

Smertestillende har en del andre effekter i kroppen over tid så det er lurt å prøve og finne effektive alternativer som gjør at du kan minimere medikamentbruken.

Lenke til kommentar

hei, og takk for alle svar!

skadet skulderen etter et fall med hest, der hesten snublet og rullet over meg, ganske dramatisk.

det har vært leger fra hele skandinavia og sett på skulderen, og alle sier det samme. de har vært veldig usikre på hva de skal gjøre frem til nå. har prøvd forskjellige laser- og elektroniske smertebehandlinger, men alt gjør det bare værre. Er i kontakt med noen leger fra sveits nå, så jeg får se hva de mener....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...