kkristin Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 hei! har helt syke smerter etter skulderskade før operasjon, og sliter fortsatt med helt ekstreme smerter, selv med smertestillende. fått derfor fått to valg av legen; 1. droppe operasjon, og gå med smertene, ta smertestillende og se hva som skjer. ulempen med dette er selvfølgelig uutholdelige smerter og masse smertestillende kan føre til at jeg får masse indre skader og kan bli syk av det? 2. utføre to operasjoner; en som går på musklene og en som går på ledd og ben. her har jeg 30% sjanse for å bli bra, de siste 70% kan risikere at jeg mister all bevegelighet i skulderen/armen og rett og slett blir helt lam.... noen som har vært borti det samme? blir glad for alle synspunkter i denne saken!! Lenke til kommentar
jevli Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Jeg hadde gått for operasjonen. Men først prøvd å få flere leger til å se på det, kanskje noen har en second opinion. Har null erfaring med lignende... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Er du sikker på at det er 70 prosent sannsynlighet for at det går galt? Det høres ikke ut som noe jeg ville ha satset på. Postet av anonym: 0ed47794f60900741b31404871b38a9f Lenke til kommentar
kkristin Skrevet 18. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2011 takk for svar! ja, legene sier så. er ganske stor risiko her, er veldig usikker på hva jeg skal gjøre... Lenke til kommentar
weebl Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 70% er jo ikke bra..... velge mellom et smertehelvette med smertestillende som eneste kur eller sjansen på å bli lam i armen, ser at den er tøff ja. jeg har villet gått for alternativ 1 men kun for å kunne gjøre mere research etc for å finne ut om det er noe som kan bedre sjansene dine evt noen behandlinger som ikke legene har nevnt. om dette er fastlegen din som sier det så bør du I alle fall se mere rundt da jeg har minimalt med gode erfaringer med de da de kun driver med en elendig form for byråkrati og dytter pasienter nedover neste kø med dårlige beskrivelser og feildiagnoser Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Hvor mange leger har vurdert skulderen din? Kan være verdt å høre med flere. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Ut i fra det du nevner høres det ut som stor strukturell skade. Ville nok gjort grundig research på dette før jeg hadde tatt evt. operasjon selv for å finne det beste alternativet med størst suksessrate. Er godt mulig du må ut av Norge for å finne det, men det er jo igjen et kostnadsspørsmål målt opp mot framtidig livskvalitet. Har du forsøkt TENS-stimulering for å redusere smerte ? Smertestillende har en del andre effekter i kroppen over tid så det er lurt å prøve og finne effektive alternativer som gjør at du kan minimere medikamentbruken. Lenke til kommentar
kkristin Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 hei, og takk for alle svar! skadet skulderen etter et fall med hest, der hesten snublet og rullet over meg, ganske dramatisk. det har vært leger fra hele skandinavia og sett på skulderen, og alle sier det samme. de har vært veldig usikre på hva de skal gjøre frem til nå. har prøvd forskjellige laser- og elektroniske smertebehandlinger, men alt gjør det bare værre. Er i kontakt med noen leger fra sveits nå, så jeg får se hva de mener.... Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Oj! Det hørtes ikke godt ut.... Håper du får den hjelpen du trenger til å bli smertefri igjen!! Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå