DJViking Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Jeg har i dag fått min første LCD-LED TV og ble litt skuffet. Når bakgrunnen er helt svart, eller delvis svart så synes det ganske godt to par små flekker med lys. Skulle jeg beskrive det ville det vært lyse rundinger. TVen er en såkalt edge-LED, men likevel hadde ikke forventet at det skulle være 4 store lyskastere direkte på skjermen. Det synes ikke så veldig når det er et bilde over disse flekkene(boblene med lys), men så fort området blir litt mørkt synes de godt. Dette begynner å bli litt irriterende. Jeg lurer på om kanskje TVen er defekt. Har vedlagt et bilde jeg tok av TVen. Dette bildet er litt dårlig, men de flekkene jeg snakker om vises godt på bildet og gir en liten beskrivelse av hva jeg snakker om. Modell: Samsung 3D-LED UE40C7000 Endret 21. mars 2011 av DJViking Lenke til kommentar
Noble Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Lite tips, sett kamera stødig, slå av blits å lys i rommet, og ta et bilde. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 18. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2011 Lite tips, sett kamera stødig, slå av blits å lys i rommet, og ta et bilde. Tok et nytt bilde. Slo av alt av lys først. Den ovale lysboblen på skjermen som er sterkest er Samsung logoen. Det er de store lysflekkene som bekymrer meg. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Dette ikke være mulig med LED diodene om de sitter rett bak, så tipper på at du har kjøpt deg en TV med Kant-LED, som egentlig bare er laget for å skape en tynn skjerm, da det er noe dårligere på å fordele lyset. Hjelper jo også på om vi kunne få oppgitt modellnr. Men tross dette så var dette veldig skuffende. Det BØR/SKAL ikke være så dårlig. Har mest erfaring fra Plasma og vanlig LCD, men er ganske skråsikker på at det ikke skal se så dårlig ut. Ville forberedt meg på en reklamasjon her. Vent gjerne til noen med mer LED-erfaring kan snakke, om det er noe spesielt som kan gjøres, eller forklare dette. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 18. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Dette ikke være mulig med LED diodene om de sitter rett bak, så tipper på at du har kjøpt deg en TV med Kant-LED, som egentlig bare er laget for å skape en tynn skjerm, da det er noe dårligere på å fordele lyset. Hjelper jo også på om vi kunne få oppgitt modellnr. Men tross dette så var dette veldig skuffende. Det BØR/SKAL ikke være så dårlig. Har mest erfaring fra Plasma og vanlig LCD, men er ganske skråsikker på at det ikke skal se så dårlig ut. Ville forberedt meg på en reklamasjon her. Vent gjerne til noen med mer LED-erfaring kan snakke, om det er noe spesielt som kan gjøres, eller forklare dette. TVen er: Samsung 3D-LED UE40C7000 (kjent som 7705 i Norge) kjøpt hos NetShop http://www.netshop.n...-3D--41699.aspx. Har prøvd meg litt fram med litt forskjellige instillinger for TVen, men ingenting hjalp. Lysnivå, kontrast, etc. Endret 18. mars 2011 av DJViking Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Hei, har riktig nok en 46c6905, men har ikke i nærheten av det lysgjennomskinnet som du har. Prøv å stille ned Bakgrunnsbelysning til 6-7, burde bli betraktelig bedre da Med mindre du allerede har prøvd dette...? Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 18. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Hei, har riktig nok en 46c6905, men har ikke i nærheten av det lysgjennomskinnet som du har. Prøv å stille ned Bakgrunnsbelysning til 6-7, burde bli betraktelig bedre da Med mindre du allerede har prøvd dette...? Prøvde med forskjellige instillinger for bakgrunnsbelysning og det hadde ingen effekt. Selv med 0 vises disse lyse flekkene. Endret 18. mars 2011 av DJViking Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Om dette ikke har noen effekt i det hele tatt, så vil jeg tippe at den er defekt. Det der er ikke normalt i det hele tatt. Hos meg var det antydninger til lysgjennomskinn i hjørene i filmmodus, men da var bakgrunnsbelysning satt til 14... satte det ned til 7, og nå er hele skjermen sort. Også i hjørnene. Edit: Etter å ha sett nermere på spesifikasjonene til TVen din, så ser jeg at den ikke har Precision Dimming. Om dette er saken for din del skal være usagt. Synes uansett det virker for mye til at det skal være sån... Endret 18. mars 2011 av Duckhunter Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 18. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Om dette ikke har noen effekt i det hele tatt, så vil jeg tippe at den er defekt. Det der er ikke normalt i det hele tatt. Hos meg var det antydninger til lysgjennomskinn i hjørene i filmmodus, men da var bakgrunnsbelysning satt til 14... satte det ned til 7, og nå er hele skjermen sort. Også i hjørnene. Slik er ikke min i det hele tatt. Hadde ikke forventet mirakler av en edge-led, men i alle fall burde det være sort der sort skal være. Ulempen med å kjøpe rett før helgen er at jeg må vente til mandagen før jeg kan gjøre noe. Endret 18. mars 2011 av DJViking Lenke til kommentar
Noble Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Hadde nok klaget selv på dette ja. Ser ikke mye bra ut.. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Det ser ut som clouding. Et vanlig problem på LCD sjermer. Baklyset blir ikke fordelt helt likt og det lager lyse flekker i større eller mindre grad. På bildet ser det ut som om skjermen din har ganske mye av dette. Det varierer litt fra panel til panel. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Har også clouding på min Sony LCD, men langt fra så ille som det der, så jeg bryr meg ikke. Vet ikke om det går på garantien...? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Før var det ikke en garantisak, men kanskje det har endret seg... Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) I alle fall når det er såpass ille som på min skjerm. Jeg vil kreve at de enten fikser det(dersom mulig) eller at jeg får ny TV. Edit. FIkk ordnet en retur av produktet med NetShop. De skal undersøke TVen med en tekniker. Får håpe de enten kan løse problemet eller at jeg får ny TV. En ting er sikkert, dersom problemet ikke kan løses og jeg ikke får ny TV kontakter jeg øyeblikkelig forbrukerrådet. I alle tester jeg har lest angående LED-TV har ingen påpekt dette problemet med clouding. TVen jeg har kjøpt er godt testet og fikk gode karakterer. Endret 21. mars 2011 av DJViking Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå