Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Klarer ikke koble meg til trådløst nett!

Anbefalte innlegg

Har noen problemer med min bærbare data (Asus). Jeg har ikke hatt problemer med dette før, men nå vil den ikke koble seg opp mot det trådløse nettverket. Har en annen data i hus som kobler seg opp fint, så regner med at det er dataen som ikke fungerer helt riktig.

Dataen kobler seg opp, men bare med "lokal" tilkobling. Dataen mottar signaler, men sender ingen. Noen som har noen ideer for hva som kan være problemet her? Har prøvd det meste, men vil ikke si at jeg er no veldig datakynding.

Takk for svar

forvirret jente... :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå i kommandovidu / ledetekst (CMD) og skriv ipconfig /all

Post resultatet.

Du kan forsøke å rulle tilbake driver til nettverkskortet (enhetsbehandling, kontrollpanel).

Prøv også å gjenopprette windows til før du fikk problemet.

Fungerer ikke med tilbakestille nettverkskortet på enhetsbehanlding, har prøvd dette flere ganger. Fungerer heller ikke med å gjenopprette windows til før jeg fikk problemet, selv om dette hadde jeg ikke prøvd før.

Når jeg går i kommandovindu og skriver inn ipconfig/all kommer det opp mye.. Er det noe spesielt du er ute etter eller skal jeg poste alt sammen. Sitter på to pcer da jeg som sagt ikke har nett på den andre, og må skrive inn tekste inn alt for hånd dersom jeg skal poste det!

Det kommer opp

Windows IP-konfigurasjon

Trådløst Lan-kort Traådløs nettverkstilkobling

Ethernet-kort Lokal tilkobling

Tunnelkort Lokal tilkobling 6

Tunnelkort lokal tilkobling 11

Tunnelkort lokal tilkobling 12

Under alle disse står det mye informasjon som medietilstand, DNS-suffiks, beskrivelse, fysisk adresse, dhcp aktivitert

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

jeg har hatt samme problemet mange ganger, når jeg brukte trådløst internett. Jeg byttet lokalisjon på pcn i leiligheten og etter det ble jeg ikke mer plaget. (kan jo være en tilfeldighet men)

Har vært plaget mange ganger, men har aldri greid og fikse det. Som regel fikset det seg selv i løpet av noen dager, kansje opp mot en uke.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at la7dfa ønsker detaljene under "Trådløst Lan-kort Traådløs nettverkstilkobling".

Fyll gjerne inn dine verdier her:

DHCP aktivert. . . . . . . . . . :

Automatisk konfigurasjon aktivert:

IP-adresse . . . . . . . . . . . :

Nettverksmaske . . . . . . . . . :

Standard gateway . . . . . . . . :

DHCP-server. . . . . . . . . . . :

DNS-servere. . . . . . . . . . . :

Leasingavtale mottatt. . . . . . :

Endret av Cerwell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...