Gå til innhold

BK: Frøya.


Anbefalte innlegg

post-58847-0-60623500-1300465796_thumb.jpg

85mm, iso400, 1/320s, F/2.8.

Nikon D80+Sigma 85/1.4. Sollys gjennom en gardin.

Lett etterbehandling og cropping i NX2.

 

Vær gjerne pirkete i kritikken.

 

(At det forekommer aliasing er jeg klar over. Tar gjerne imot tips til hvordan jeg kan unngå det.)

Endret av Jann - Ove
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke, men virker litt for snapshot for min del.

 

Syntes kanskje det var noe kjedelig bilde av en katt, men hvis perosnligheten nettop er å sitte sånn så da kan det passe.

 

Men det bordet nede i hjørnet og en forstyrrende bakgrunn med varierende farger.

 

Og ser nesten ut som det er utbrent i et område litt nedeover i hvite hårene på høyre side der?

 

Så litt mer spennende, og enrgisk komposisjon ville i allefall JEG likt. Men er jo selvfølgelig ingen fasit det :thumbup:

Lenke til kommentar

Ser lite av detaljer i pelsen, den forsvinner så og si i seg selv mange plasser. Får ikke helt den skarpe portrettfølelsen av dette. Også er det en svær brun ting nede i bildet. Fin blikkkontakt, men bildet er ikke helt det store. Kanskje litt skarpere farger og litt lysere lyssetting hadde gjort seg. Jeg tror nok gardinen tok en god del av det fine lyset, og lot et litt heller dødt lys være igjen.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

For meg er dette et helt ordinært bilde av en katt. Ingenting annet. Et tettere utsnitt og justering av kontrasten vil forbedre det litt, men det vil fortsatt fremstå som et snapshot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...