Stoddart Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Heisann! Fikk hentet min nye PC i går men jeg sitter med en snikende følelse av at ting ikke er helt som de skal være. Først så innstallerte jeg GTA 4 - som kun ville fungere på laveste oppløsning og med alle grafikkalternativer på av/laveste. Jaja tenkte jeg. Sikkert noe som må justeres på. Men jeg tenkte jeg fikk prøve noe annet. Så jeg innstallerte CoD 4. Greit nok - men det ville ikke starte opp. Huffda, dette lover ikke bra, men jeg heiv meg på med et nytt spill. Battlefield Bad Company 2. Her startet det opp - jeg fikk gjøre hva jeg ville med grafikken. Stusset veldig på at den satt seg selv utrolig lavt og med lav oppløsning - men tenkte jeg fikk prøve spillet og sjekke FPS. Startet første oppdraget, og fikk et bilde som ligner på dette. Før skjermen begynte å blinke også ble det helt svart, mørkt og stille - som om natten. Restartet maskina - lastet ned og innstallerte drivere - satt ned grafikken mer, men nei. Det samme skjedde igjen. Stusset også på at GTA sto at brukte 200mb av litt over 3000mb tilgjengelig minne(på skjermkortet) - men alikevel ga meg beskjed om at grafikken var før høy og at jeg overbelastet pc'n. Så, da innstallerte jeg 3dMark som fulgte med hovedkortet - Men der låste det seg - alle de 5 gangene jeg prøvde. Da bestemte jeg meg for å åpne klokkeprogrammet som fulgte med skjermkortet. Satt opp klokkehastigheten litt og testet. Det funket jo fint. Helt til jeg rørte memory clock speed. Satt opp den 1mhz. Da fikk jeg alle regnbuens farger på skjermen + noen jeg aldri har sett. Så da var det bare å restarte PC'n. Litt rotete innlegg - men håper noen skjønner hva problemet er. Tar i mot hjelp(Logisk nok ettersom jeg rpøsr her). Synes det er litt ille å bruke 21k på noe som egentlig ikke fungerer Endret 18. mars 2011 av Stoddart Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Du kan laste ned GPU-Z for å se om kortet klokker seg opp under belastning/i spill. Du kan også se hvordan temperaturen oppfører seg. Hvis der ikke er til for mye bry kan du åpne kabinettet for å se om kortet sitter som det skal. Du kan også se etter om kablene til kortet sitter som de skal. Uansett, dette lukter sterkt av defekt kort. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 18. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2011 Temperaturen gikk aldri høyere enn 47grader. Skal laste ned GPU-Z over helga (da maskinen står på hybelen, og jeg er hjemme i helgen:P). Kabinettet åpnet jeg faktisk når jeg fikk pc'n, ble overrasket over hvor mye ekstradeler jeg fikk med, og hvor god plass det var i kabinettet. Men alt er som det skal være, både med plass og kabler. Lenke til kommentar
huron Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Hei. Jeg har noe ala samme problemet med 580GTX fra gainward. Jeg har 426018336-174 som er 1536MB utgaven, også kalt GOOD fra komplett. Fikk merkelige texture feil på Crysis 2 på noen få brett(!). Sjekket integriteten på steam, alt ok. Alle andre spill så ut til å fungere greit bortsett fra en jekla plagsom ting, etter en tilfeldig tid så hang pcen seg i 5-10 minutter med hakkete lyd. Etter en stund med hakking så kunne jeg spille normalt igjen. Hakkingen kom fra Interrupts i process explorer. CPU gikk til 100% Har nå satt i mitt 280 kort og spiller som bare det, dønn stabil. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Dette ser egentlig mye ut som en hardware defekt. Dersom du også har sjekket et par forskjellige drivere uten resulatet så vil jeg si det støtter den konklusjonen også. Du kunne kanskje for sikkerhets skyld testet om kortet også trøbbler seg på et annet OS eller i en annen maskin. Det ville jo mer eller mindre bekreftet hardware feil i så fall. Ellers så vil jeg bare generellt annbefale guru3d.com - de har alltid de aller nyeste beta driverene og er i praksis ute med driverene langt fortere enn nvidias egen nettside (som ikke poster beta driverene sine før de er blitt sertifisert). -Stigma Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Jeg ville også sjekket at alle strømkabler står i å om du har stor nok PSU. Bare en tanke Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 (endret) Jeg ville også sjekket at alle strømkabler står i å om du har stor nok PSU. Bare en tanke Ja, ikke så dum idè. GTX580 sluker enorme mengder 12volt. Om PSUen ikke er dimensjonert til å holde tritt i svingene så vil dette sikkert kunne resultere i artifacts og crashing osv. Det er ikke det første jeg ville mistenkt ut av det blå - men det er noe man bør sjekke for å kunne krysse av listen av mulige feilkilder. -Stigma Endret 12. juni 2011 av Stigma Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Jepp. @ TS Kan du liste opp specsa dine ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå