Jattajatta Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Det skulle vel gå greit å slenge et GF Ti 4200 inni en P3. Så lange HK har AGP portsom støtter 2x ser eg ikkje noe problem. De fleste HK både de til Slot 1 og FCPGA har det. Men du har jo forsåvidt et poeng at han uansett ikkje får 100fps stabilt i CS med en P3 733 (selv om han sannsynlighvis kan klokke den til 933 MHz). Men så er det vel kanskje ikkje helt usannsylig at han kanskje oppgraderer den maskina i fremtiden med nytt HK/CPU/RAM. Men ville likevel kjøpt et Ti 4200 til 900 kr enn et sucky MX kort til 6-700kr. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Ingrn av dere nevner at han kanskje ikke engang vil klare å starte opp maskina med et sånt skjermkort. Er ikke bare å kjøpe hva som helst og slenge inn i en P3. Det vil fungere. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Ingrn av dere nevner at han kanskje ikke engang vil klare å starte opp maskina med et sånt skjermkort. Er ikke bare å kjøpe hva som helst og slenge inn i en P3. Hvorfor i alle dager skulle han ikke kunne bruke et slikt kort med en P3? Så lenge han har AGP (noe annet ville være rart med en så "ny" CPU). Har faktisk en P3 750 med Ti4200 kort her som dama bruker til spill-PC. Systemet er kanskje ikke nytt, men nytt nok til at et slikt kort kan gjøre nytte. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Ingrn av dere nevner at han kanskje ikke engang vil klare å starte opp maskina med et sånt skjermkort. Er ikke bare å kjøpe hva som helst og slenge inn i en P3. Hvorfor i alle dager skulle han ikke kunne bruke et slikt kort med en P3? Så lenge han har AGP (noe annet ville være rart med en så "ny" CPU). Har faktisk en P3 750 med Ti4200 kort her som dama bruker til spill-PC. Systemet er kanskje ikke nytt, men nytt nok til at et slikt kort kan gjøre nytte. Han tenker på om det ikke vil fungere grunnet 1.5/3.3(?)volt agp. Dette har ikke vært problematisk siden Voodoo 3 - tiden. Nyere skjermkort vil fungere greit på et P3-oppsett, og antageligvis på de flest eldre systemer. Tror nye skjermkort takler begge standardene. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Han tenker på om det ikke vil fungere grunnet 1.5/3.3(?)volt agp. Dette har ikke vært problematisk siden Voodoo 3 - tiden. Nå fungerte Voodoo 3 utmerket med de fleste (alle?) P3 systemer også. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Han tenker på om det ikke vil fungere grunnet 1.5/3.3(?)volt agp. Dette har ikke vært problematisk siden Voodoo 3 - tiden. Nå fungerte Voodoo 3 utmerket med de fleste (alle?) P3 systemer også. Legg merke til at jeg omtaler Voodoo 3 TIDEN, ikke kortet. Prøv å sette et Voodoo 3 i et nyere hovedkort med 1.5v agp-slot....DET vil ikke fungere. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Fortell oss litt om din hardware da fr3drik..! Lenke til kommentar
CFD Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Etter min mening er TI4200 korta evt R9500 kortene meget gode kjøp for øyeblikket. Et ti4200 kan du fort presse opp i 11-15k i 3dmark med litt overklokking. Har prøvd et Ti4200 i flere systemet (samme kortet) og får disse resultatene: KT266a +xp1800 + 512 PC2100 så ble det i overkant av 10k uten noen særlig tweaks. Kunne sikke ha kommet høyere med og gjør små justeringer i drivere og et par andre ting ,men det var somsagt ikke min maskin Så maskinen min: SN41g2 (Shuttle XPC for de som lurte),1024 PC3200 , XP1700@1900 og Ti4200kortet. Fikk 136xx og det er jo ikke noe og klager over når man har et kort som tross alt er rimelig gammelt. (Ti4600/4400 kortene var jo på markedet i mars02. Ti4200 3mnd etterpå) Hvis jeg skulle ha kjøpt et kort nå ville jeg ha kjøpt et R9700np da. Til omtrent 2000kr så får du et kort med solid ytelse på DX9 og meget god DX8 ytelse. Sikler på et R9700pro selv. Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Han tenker på om det ikke vil fungere grunnet 1.5/3.3(?)volt agp. Dette har ikke vært problematisk siden Voodoo 3 - tiden. Nå fungerte Voodoo 3 utmerket med de fleste (alle?) P3 systemer også. Legg merke til at jeg omtaler Voodoo 3 TIDEN, ikke kortet. Prøv å sette et Voodoo 3 i et nyere hovedkort med 1.5v agp-slot....DET vil ikke fungere. Ikke helt rett det heller. En kompis kjøpte nytt system for snart et år siden, Intel hk og cpu, og han stappa inn et gammelt Voodoo 3 kort uten problem. Tror det er et Asus P4S533 hk... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Han tenker på om det ikke vil fungere grunnet 1.5/3.3(?)volt agp. Dette har ikke vært problematisk siden Voodoo 3 - tiden. Nå fungerte Voodoo 3 utmerket med de fleste (alle?) P3 systemer også. Legg merke til at jeg omtaler Voodoo 3 TIDEN, ikke kortet. Prøv å sette et Voodoo 3 i et nyere hovedkort med 1.5v agp-slot....DET vil ikke fungere. Ikke helt rett det heller. En kompis kjøpte nytt system for snart et år siden, Intel hk og cpu, og han stappa inn et gammelt Voodoo 3 kort uten problem. Tror det er et Asus P4S533 hk... P4s533 er vel fra perioden at også mange hovedkort kunne ta skjermkort med begge signalspenninger. Hvis jeg ikke tar feil. Har selv satt sammen et par kasser med dette hovedkortet for et års tid siden, og det funker fint med gamle skjermkort også. Derimot tviler jeg sterkt på at du kan bruke Voodoo-kortet på nyere kort som f.eks mitt, da det kun støtter 1.5v agp. Lenke til kommentar
Jeremy Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Ingrn av dere nevner at han kanskje ikke engang vil klare å starte opp maskina med et sånt skjermkort. Er ikke bare å kjøpe hva som helst og slenge inn i en P3. Hvorfor ikke? Uansett, jeg stemmer på hamburger-forslaget! Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 hmm... tilbake til orginal posten... CS krever faktisk så mye mer enn bare gpu kraft, cpu er viktig, ram og en rask hdd er også veldig viktig, har du koplet hdd'ene feil hakker spillet selv om det er 100000²fps.... selv om det er et ur-gammelt spill, så er det vanskeli å få 99fps konstant uansett, men en ny-bygget pc skal klare det... husk at 99fps ikke betyr flyt i spillet, kommer an på din internett osv. jeg har radeon 8500le 64mb, med adsl har jeg omtrent konstant 99fps, men ikke med mye folk, litt smoke gren og aztec :wink: tenk på hva du trenger mer enn bare cs(kan ikke være såå viktig?) feks om du vil ha tv-tuner ol.. Lenke til kommentar
Screamer Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 kjøp heller et radeon 9500, og helst det med 128MB. det yter bedre, dessuten kan du oppgradere det med software til å bli tilnærmet et 9700 kort. De sier at 9500 er en plombert utgave.. Dette kortet koster 1274,- hos mpx. men du finner det også på andre sider til kanskje bedre pris Det er feil! Det er 9500 PRO som kan moddes til 9700. Det er også derfor 9500 PRO ikke er å finne i butikkene lenger PS: 9500 yter faktisk bedre enn 9600. Det er 9500 noooooon pro som var moddbart! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå