Gå til innhold

har 1000kr...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm... Det var Utrolig vanskelig å finne benchmarks på Cs. Kunne faktisk ikke finne noen ... Så da får jeg gå ut i fra "generelle" oppfattninger om hva som yter bra til 3D-spill i den prisklassen:

1. valg: Radeon 9600 (ikke-pro) koster ca 1150kr

2. valg: Et brukt Geforce4 Ti4200 koster rundt 700-900kr

Det er mulig Cs krever mye CPU også, så i verste fall er det flaskehalsen så det nye skjermkortet ikke gir noe merkbar ytelseøkning. Kunne desverre ikke finne noen benchmarks så jeg fikk avkreftet det.

Lenke til kommentar

Det er mulig Cs krever mye CPU også, så i verste fall er det flaskehalsen så det nye skjermkortet ikke gir noe merkbar ytelseøkning. Kunne desverre ikke finne noen benchmarks så jeg fikk avkreftet det.

CS bruker ikke mye av noenting. Klarer deg fint med ett geforce2 til cs.

Lenke til kommentar

Med AMD T-Bird 1Ghz og et GF2 MX kort lå jeg på 100 FPS stort sett hele tiden (unntak var når det skjedde mye).

Samme CPU og GF4 TI4600 er det så å si det samme. Ligger selvfølgelig høyere når det skjer mye, men jeg ligger ikke konstant på 100 FPS.

Så gjør som Simen1 sier; Kjøp et GF4 TI4200 kort eller Radeon 9600.

Lenke til kommentar

kjøp heller et radeon 9500, og helst det med 128MB. det yter bedre, dessuten kan du oppgradere det med software til å bli tilnærmet et 9700 kort. De sier at 9500 er en plombert utgave.. Dette kortet koster 1274,- hos mpx. men du finner det også på andre sider til kanskje bedre pris

Lenke til kommentar
kjøp heller et radeon 9500, og helst det med 128MB. det yter bedre, dessuten kan du oppgradere det med software til å bli tilnærmet et 9700 kort. De sier at 9500 er en plombert utgave.. Dette kortet koster 1274,- hos mpx. men du finner det også på andre sider til kanskje bedre pris

Det er feil!

Det er 9500 PRO som kan moddes til 9700. Det er også derfor 9500 PRO ikke er å finne i butikkene lenger ;)

PS: 9500 yter faktisk bedre enn 9600.

Lenke til kommentar

oooops...beklager. prisen var visst uten mva... men du får tak i 9500 64mb for 1255 hos komplett. er ikke sikker på om disse nye kortene kan oppgraderes men. hvis du har et par ekstra hundrelapper så er det verdt det. Radeon yter mer enn geforce generelt

Lenke til kommentar

Det er feil!

Det er 9500 PRO som kan moddes til 9700. Det er også derfor 9500 PRO ikke er å finne i butikkene lenger ;)

PS: 9500 yter faktisk bedre enn 9600.

Nei. Det er 9500 som kan moddes. Men de 9500 kortene som er på markedet nå kan bare moddes til 9500 pro.

9500 kortene fases ut av markedet grunnet dyr produksjon og vil bli erstattet av 9600 som er billigere å produsere.

Lenke til kommentar

Nei. Det er 9500 som kan moddes. Men de 9500 kortene som er på markedet nå kan bare moddes til 9500 pro.

9500 kortene fases ut av markedet grunnet dyr produksjon og vil bli erstattet av 9600 som er billigere å produsere.

:oops: :oops:

Tok visst feil. Hehe. Fant fram artikkelen til HW.no ang dette.

Lenke til kommentar

Kjøp deg et billig GF Ti 4200. Det duger til CS. I tillegg er det mange (inkludert meg) som har hatt problemer med Radeon drivere og ping i CS.

Men for all del; ligg unna allle MX kort.

Kjøp deg Gf 2 MX, og så kjøper du en cola og en burger, også setter du de resterende pengene i banken.. De kan du da bruke på moped, om et par år

Ja, bra forslag, med 1 prosent rente på kontoen tar det kun 140 år før de 500 kr kan brukes til en brukt 2000 kroners moped... :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...