bstool Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Jeg fikk min nye pc denne uken.( http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10180 ) Så har jeg satt i min gamle harddisk fra den forrige dataen, en: WESTERN DIGITAL Caviar Green SATA2 1.5TB Det som skjer er at når jeg starter datamaskinen, bruker den nesten 4 min på å starte opp. Fjerner jeg den gamle harddisken starter datamaskinen opp på ca 40 sek. Datamaskinen henger seg stadig vekk opp når den gamle harddisken er koblet i. Må jeg sette master og slave harddisk? isåfall hvordan gjør jeg det? Er den gamle harddisken ødelagt? Er det noen som har en løsning? Lenke til kommentar
R2B2 Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Du har vel installert OS på nytt? Med den gamle disken i ny maskin altså Lenke til kommentar
bstool Skrevet 18. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2011 Du har vel installert OS på nytt? Med den gamle disken i ny maskin altså Ja. Det er nytt OS på den nye harddisken. Den gamle har det aldri vært OS på. Har bare brukt den til å lagre div. filer. Lenke til kommentar
Mr. BigBear Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Den gamle harddisken din, er det en s-ata eller Ide? 1. s-ata trenger du ikke å tenke på slave eller master. 2. Ide, dersom du kople disken alene, så trenger du heller ikke å tenke på jumpesetting. Hvis de to punktene overfor riktig, da er det nok haddisken din som begynne å si farvel til deg. Lenke til kommentar
bstool Skrevet 22. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2011 Jeg formaterte den gamle harddisken, da ordnet det seg. nå funker alt bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå