InsertNumLock Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Søren steike jeg har møtt på mange problemer med Adobe Premiere CS5.. Har fått meg lisens fra arbeid, oppdatert med siste sikkerhetsoppdateringer og allikevel så flipper programmet. Og konverteringen som jeg før aldri har slitt med lager trøbbel på trøbbel. Har et prosjekt liggende i programmet. Mp3 på audio1 og en del lapser på video 1 og 2. Konverterer til .mp4 med H264 codec. Lyden knitrer og spraker, og i overgangen mellom de forskjellige klippene mine så får klippet 0.5-0.8 sekunder med "lagg"/hakking. Lyden fikk jeg til syvende å sist til å fungere med å konvertere mp3 fila til wav. Men klippene får fortsatt en veldig synlig hakking. Har også rendret filene i prosjektet. Går snart over til Avid eller Sony Vegas.. Edit: Andre som har vært borti samme greiene? Endret 18. mars 2011 av Hille Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Du har match clip settings på timeline eller? Det fins sikkert bedre plasser å spørre her. Codec burde vere grei, men du kan jo prøve andre. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 18. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2011 Splitta ut innleggene til videoredigering. Så kommer det kanskje litt flere svar :] Men nei, har ikke satt noe settings på timeline. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Har du matchet framerate og oppløsning (så du ikke driver med grov oppkonvertering) i eksport til frameraten til originalopptaket og timeline? Er maskinen din kraftig nok (nok RAM, rask nok Harddisk)? Hvis du poster file data for originalopptaket, project settings og export settings + PC hardware, er det veldig mye letter å komme med forslag. Alt annet blir jo bare gjetning. 1 Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 18. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) I grunn veldig lite jeg ser at jeg kan ha gjort galt. Har holdt på med redigering i mange år, og aldri hatt lignende problemer. Hardware skal det ikke stå på. Har et Geforce 480 GTX med CUDA grafikk akselerasjon som Premiere tar nytte av. i7 950 @ 3 Ghz. 4 kjerner som alle er dedikert til premiere når programmet kjører. Corsair 12GB DDR3 XMS3 1600 Mhz, hvorav 9 gig er satt av til premiere når det kjører. Premiere er installert på en SSD disk, og renderingen skjer på en egen disk dedikert kun til filmredigering. Klippene jeg har på timeline har samme oppløsning som prosjektet og den eksporterte filen. Bilder satt sammen til sekvenser i virtualdub, eksportert og krympet til 1080. Kjører vanlig Uncompressed RGB i avi konteinar. Frameraten på klippene er 24 fps. samme gjelder for prosjektet og eksporteringen. Kjører forøvrig standard preset på prosjektet. HDV1080p24 Eksport settings er H264. Preseten er 1080p 24. Ingenting som gir noe mening med hakkingen. Har tatt ut klippet på en minnepinne å spilt av på laptop og en mac jeg har stående, hakker der også så det er ikke noe gale med avspillingen heller. Edit: Har utforska litt nå. Tror det kan ha med codecet å gjøre. Installerte og testet med x264, og det fungerte ypperlig.. Endret 18. mars 2011 av Hille Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå