madmats Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Jeg kjøpte meg en Arc før helgen, og er sånn passe fornøyd egentlig. Kommer fra desire, og ting er litt annerledes på den. Det går seg nok til etterhvert, men en ting som irriterer er telefonfunksjonen. På alletelefoner jeg har hatt de siste årene, har jeg bare kunnet taste inn de første nr eller bokstaver i navnet og fått opp alle kontakter som passer, men ikke på denne. Er det en innstilling eller noe som kan løse dette? Tror dialer one skal ha de samme funksjonene som sense dialeren, men har ikke testet denne selv (ikke savner jeg den til sense heller etter jeg la inn custom rom) Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Kan noen av dere være grei å forklare hva dette er og fremgangsmåte??? "Oppdateringen var tilgjengelig med både PC companion og SEUS" Ikke så greit å skjønne alt dere prater om her inne, så prøv...hvis mulig... å forklar så enkelt som mulig, sånn at vi vanlige dødelige kan være med på moroa også Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Klikk her: http://www.sonyericsson.com/cws/support/softwaredownloads/detailed/updateservice/xperiaarc?cc=za&lc=en For å laste ned SEUS (Sony Ericsson Update Service). Programmet guider deg lekende lett gjennom oppdatering av din mobil. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Klikk her: http://www.sonyericsson.com/cws/support/softwaredownloads/detailed/updateservice/xperiaarc?cc=za&lc=en For å laste ned SEUS (Sony Ericsson Update Service). Programmet guider deg lekende lett gjennom oppdatering av din mobil. TUSEN TAKK mann Er sikkert andre som lurer på detta også Kudos Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Da har jeg oppdatert min telefon med siste versjon, og lagt inn dialer one. Greit nok det... Men jeg lurer på om det er andre eiere av Arc som opplever at den blir enormt fort varm når man snakker i den? Jeg ble ubehagelig varm i øret etter kun noen minutters samtale nå. Desire var ikke slik i det hele, og ikke noen av de SE telefeonene jeg har hatt før heller. Hadde en gang en Nokia (6300 eller noe sånt) som var likedan. Dersom alle er slik, veit jeg ikke hva jeg kan gjøre... Lenke til kommentar
atwater Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Er det flere som ikke får oppdatert telefonen sin vi SEUS?? Den klarer ikke å installere driver for telefonen, kan dette ha noe med at jeg bruker Windows 7 64-bit? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Jeg gjorde oppgraderingen på Win 7 x64, ingen problemer. Skru av telefonen, hold inne back-knappen og koble den til PCen på USB. Hold Back i 30 sekunder til. Gå nå inn i kontrollpanel -> Maskinvare & Lyd -> Enhetsbehandling. Noen gule utropstegn å se? Hvis ja, høyreklikk på enheten, velg egenskaper, velg driver, deretter oppdater driver. Trykk neste en rekke ganger, forhåpentligvis installerer Windows en ny driver for deg. Vær koblet til internett så Windows kan sjekke online etter driveren. Ingen flere gule telefonrelaterte utropstegn == Good. Start SEUS igjen og forsøk på nytt. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Jeg gjorde også oppdateringen på Windows 7 x64. Gikk veldig lett Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Fornøyd med kameraet i mobilen: 1 Lenke til kommentar
Ravenous Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Vurderer å kjøpe meg en Arc, men siden det er mye penger å bruke på en slik telefon, så lurer jeg på om dere som har en kan fortelle litt om hvordan dere synes den er? Er den verdt pengene? LEser om en som sier telefonen blir ubehagelig varm... Hvordan er den med strømmen? Venninna mi har hatt en slik i et par dager, og sier den sluker strøm, selv med en del funksjoner avslått. Vurderer rett og slett om den er verdt pengene, eller om neo er veien å gå. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Vurderer å kjøpe meg en Arc, men siden det er mye penger å bruke på en slik telefon, så lurer jeg på om dere som har en kan fortelle litt om hvordan dere synes den er? Er den verdt pengene? LEser om en som sier telefonen blir ubehagelig varm... Hvordan er den med strømmen? Venninna mi har hatt en slik i et par dager, og sier den sluker strøm, selv med en del funksjoner avslått. Vurderer rett og slett om den er verdt pengene, eller om neo er veien å gå. Telefonen blir varm som regel under lading, har ellers ikke oppdaget noe særlig ubehagelighet. Strømmen ble betydelig bedre etter den siste oppdateringen, men noen batteri maskin er det nok ikke. Greit å lade hver natt. Hadde den på i over ett par dager uten lading en dag, var 20% igjen eller noe. Finnes apps til å forbedre batteri tid, pluss apps som fjerner andre apps som ikke er avslått skikkelig. Kameraet er fantastisk, beste mobilkameraet jeg har vært borti. Skjermen er også veldig god, stor og krystallklart. Spesielt om man ser på videoklipp eller bilder. Lyden i headsett er ikke noe å klage på, høytaler lyden er også veldig god. Eneste minus for min del er at jeg har småproblemer med WIFI noen ganger, spesielt under hardt press, som synce sanger på spotify for.eks, da pleier nettet å hoppe ut og inn fort. Merker ikke noe til det ellers tho, kommer nok til å fikse det skikkelig etterhvert i oppdatering. Annen minus er at bakdekkselet kan "knirke" litt, ikke så veldig mye, men er småirriterende. Bortsett fra dette så er jeg storfornøyd hittil. Endret 6. juni 2011 av BadSmile Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Vurderer å kjøpe meg en Arc, men siden det er mye penger å bruke på en slik telefon, så lurer jeg på om dere som har en kan fortelle litt om hvordan dere synes den er? Er den verdt pengene? LEser om en som sier telefonen blir ubehagelig varm... Hvordan er den med strømmen? Venninna mi har hatt en slik i et par dager, og sier den sluker strøm, selv med en del funksjoner avslått. Vurderer rett og slett om den er verdt pengene, eller om neo er veien å gå. Jeg synes telefonen er svært bra, den har enkelte svakheter, men det finnes egentlig ikke smarttelefoner som ikke har det, så en må jo vurdere opp mot konkurrenter, og der gjør den det jo bra. Mer enn noe annet er den en telefon som er forholdsvis bra på de fleste områder, men er bedre å lese testen amobil har gjort. Jeg har ikke opplevd at den blir varm ofte, det har hendt i forbindelse med veldig mye tung bru/lading, men vanligvis er det ikke noe man merker noe til, og det er ikke et problem i mine øyne. Hva angår strøm er det noe som blir bedre etterhvert som man bruker telefonen, men som med de fleste smarttelefoner må man lade stort sett hver natt, en kan ikke regne med å gå med den mer 1-2 dager på en lading. Jeg er usikker på hvordan den står i forhold til Neo. På papiret viker Neo som et bedre kjøp fordi den har 95% av de samme spesifikasjonene, og tom har et par fordeler som frontkamera. Det man offer er skjermstørrelse, men jeg vil si 3,7" er en vel så praktisk størrelse. Ellers er det jo med kvalitets-følelsen på telefonen som det har blitt hevdet er bedre på Arc, og om det stemmer er det jo noe å ta med. Men for de fleste tror jeg Neo er det beste kjøpet, fordi man får det meste av teknologi en vanlig/avansert bruker vil trenge til en bra pris. Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 @BadSmile, veldig pene bilder, er helt enig i at det er en konge kameratelefon, sannsynligvis en av de beste når det gjelder dette. Det er forsåvidt ikke uvanlig å ta pene bilder i dagslys, og Arc gjør dette veldig bra, men den tar også dugelige bilder i dårligere forhold. For en som meg, som ikke vanligvis bruker noe kompaktkamera begynner det å nærme seg at telefoner som Arc fungerer som en god erstatning. Spesielt hjelper det at at den tar bilder forholdsvis raskt. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Det virker som om Arc klarer å holde på batteriet noe lengre enn Desire hos meg. Jeg syns den blir litt vel fort varm under samtaler, men likevel ikke så ille som jeg fikk intrykk av først. Det jeg liker med telefonen er at den er ganske god å holde til å være såpass stor. Kamera er også mange divisjoner over det som jeg er vant med, og musikkspilleren er knallgod lyd i via minijack. Høyttaleren i telefonen er Ok, slik at det faktisk går an å bruke den som navigator i bilen, noe som var årsaken til at Desire ble pensjonert da den er helt ubrukelig på det området. Samtalekvaliteten er også veldig god, men syns spalten er litt for liten slik at det er lett å bomme på øregangen og dermed ikke høre ordentlig likevel. Jeg syns også sortnivå og innsynsvinkel er litt skuffende på denne telefonen i forhold til Desire, enda jeg tror min Desire er utstyrt med Lcd og ikke AMOled. HTC sine telefoner har også ett mye kjekkere grenesnitt gjennom Sense enn det Sony-Ericsson har fått til her. Men det går an å bruke da... Det er vel noe med at jeg er vant med Sense. Likevel er det ting som bare er så utrolig mye bedre gjennomtenkt hos HTC. Og jeg syns fremdeles at smartdial burde vært på plass i utgangspunktet. Mulig dette kan komme i en oppdatering? PS! Er det noen som veit om en metode å flytte spillene mine fra den ene telefonen til den andre og beholde levels og evt poeng? Lenke til kommentar
atwater Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Nå har jeg fått installert driveren, men jeg får fortsatt ikke åpnet SEUS, får bare opp en feilmelding der det står "Unable to connect to the network, please check your network connection and try again" Uansett om jeg er koblet til WIFI eller kablet nett så får jeg opp den feilmeldingen. EDIT; Jeg får heller ikke installert driveren "MTP USB-enhet" Endret 7. juni 2011 av Nyrili Lenke til kommentar
atwater Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Nå er oppdateringen rett fra mobilen også tilgjengelig EDIT: Etter å ha kjørt oppdateringen kommer det opp en feilmelding etter restart av mobilen, "Kan ikke oppdatere programvare" -.- Endret 11. juni 2011 av Nyrili Lenke til kommentar
zerosixzero Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Sprekker i telefonen. Er det flere enn meg som har fått sprekker i plasten på framsiden av telefonen? Sjekket med en kamerat, og han hadde sprekk på samme plass. Sprekk nr1: Lengst opp. Til venstre for høytaler, ovenfor lyssensor eller annen sensor (svart). Sprekk nr2: Lengst ned. Nedenfor menyknappen. Sprekk nr3: Lengst ned. Nedenfor menyknappen. Nesten nedenfor mellom home og meny tast. Både min og min kamerats telefon er sort/blå. Hans sambo har sølvfarget uten sprekker. Hmmmm. Ellers kan jeg melde om særdeles mye bedre stanby batteritider etter oppgraderingen på Android til 2.3.3 Fra å ha irriterende kort batteritid, til nå å funke selv om jeg ikke lader en natt. Bruker fortsatt en del strøm under spilling, men dette er det fint lite å gjøre med da prosessoren trenger sitt. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Hva i helvette er det som skjer med mobilen min? Nå som jeg fikk til SEUS, så finner den ingen oppdateringer, jeg får nå verken oppdatert via telefonen, SEUS eller Sony Ericsson PC Companion, jeg har også prøvd å frabikktilbakestille mobilen, men det fungerer fortsatt ikke... Begynner å bli lei av den telefonen der akkurat nå! Er det noen som har en løsning på dette grusomt irriterende problemet mitt? Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Heisann nyrili. Jeg oppdaterte min på dagen med SEUS og skulle forleden dag oppdatere min samboers Arc. Hennes telefone er akkurat lik som min; Skandinavisk generisk. Desverre ser det ut til at SE har fjernet muligheten nå for å oppdatere med SEUS mens oppdateringen var tilgjengelig via OTA (som jeg ser du har nevnt). Jeg fikk oppdatert telefonen hennes via OTA og alt er gulle godt. Sliter du fortsatt med OTA oppdateringen? Nå vet ikke jeg om det gjelder SE, men hadde problemer med følgende med Samsung: Fikk ikke oppdatert hvis jeg ikke brukte stock launcher. Du kjører ikke adw eller launcher pro eller lignende? Edit: Litt for sent på kvelden. Så du hadde fabrikkresatt og forstår deg vel rett at du har forsøkt flere ganger med OTA. Da har jeg desverre ikke noe svar. Men du har ikke rootet telefonen eller fjernet bootloader eller noe annet snacks som nødvendig vis ikke fjernes ved en fabrikk reset? O Endret 14. juni 2011 av Fender77 Lenke til kommentar
atwater Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Du kan lese denne tråden jeg lagde istad, der ramser jeg opp alt jeg problemer med telefonen, blandt annet oppdatering til 2.3.3. For å svare på ditt spm, ja jeg sliter fortsatt med oppdatering -.- skal ta en tur til elkjøp i morgen og få klagd på dette, dette er rett og slett ikke akseptabelt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå