Cuneax Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Paramount med unik distribusjon av skrekkfilm. Les mer Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 For meg høres dette positivt ut, men om det gir langt bedre salgstall? Vil tiden vise. Men er nok en fordel at man slipper å kjøpe en DVD eller blueray, og kan laste ned filmen på pcen isteden. Da trenger man ikke blueray spiller. Men på en annen side er torrent løsninger langt mere effekt deling, slik at folk med rask linje får filmen raskere, hvis flere deler filmen. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Er det mulig å betale for filmen man laster ned om man vil det? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Jepp, Bit Torrent er en genial og kostnadseffektiv distribusjonsmetode LMH1. I hvert fall i den grad man klarer å se det fra et prinsipielt ståsted og ikke la seg farge av hvordan det ofte misbrukes til ulovlig aktiviet. Det er godt å se at enkelte filmselskaper ser potensialet og tar i bruk denne geniale distribusjonsmetoden. Håper de har frivillig betaling slik som blant annet Radiohead og Nine Inch Nails har prøvd ut på musikkalbum og en rekke spillselskaper og programvareselskaper har prøvd ut. Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) La meg gjette... Pressemeldinga om "Vi ga ut denne filmen gratis, men fortsatt piratkopieres DVD'en for bonusmaterialet. Vi har gitt piratene det de ba om, og beviselig er ikke velvilje/digital distribusjon veien å gå." ligger allerede klar på PR-kontoret til Paramount? At et gigantfilmselskap skal gi ut noe "gratis" (mot nøye kalkulert mengde gratis PR) blir ikke helt det samme som når musikere gir ut noe gratis/mot donasjoner i opprør mot en overgrådig platebransje. Edit: omformuleringer + tillegg Endret 18. mars 2011 av Dummst 2 Lenke til kommentar
Quanginni Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Tviler på at dette kommer til å virke. Bare flere som kommer til å laste ned gratis. Men dette minner meg veldig mye om p2p mmorpg som går f2p. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Interresant, har sett litt av det man kan kalle Gratis filmer som har vært reklamert for via PirateBay (En gjeng svensker antar jeg som stod bak filmer som Snowblind for eksempel) Det var litt sånn, lavkvalitet over det, men fullt levbar. Om dette er det samme vites ikke, men skal uansett sjekke den ut. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Paramount med unik distribusjon av skrekkfilm Unik? Jeg syntes å ha huske å ha brukt BitTorrent til å laste ned filmer før, en gang for lenge siden. Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Ja, men tipper at de har lansert lovlige filmer via BitTorrent til det. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Man har også http://vodo.net/pioneerone - Serie som lages direkte til torrent, og finansieres via donasjoner. Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Synd jeg ikke liker Horror :-) ellers Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Eller er denne filmen bare så rævdårlig at de ikke har noe håp uansett? Lenke til kommentar
Norlig Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Dvd-en med bonusmaterialet kommer helt sikkert ut også. dette kommer ikkje til å fungere Endret 18. mars 2011 av pangeltveit Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Man har også http://vodo.net/pioneerone - Serie som lages direkte til torrent, og finansieres via donasjoner. Donert. Men har ingen planer om å se serien. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Kanskje dette kan gi opphav til en ny kategori filmer som er enda dårligere enn «straight-to-dvd»: «straight-to-piratebay» Fra spøk til opphavsrettssøksmål, Dummst ordla mine tanker da jeg leste denne artikkelen bedre enn jeg hadde klart selv ... Lenke til kommentar
ashmon Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) hjelper jo fint lite om filmen suger kuk i utgangspunktet. filmen får masse pr pga gratis nedlasting -> filmen suger -> ingen kjøper den på dvd -> paramount bruker denne som et eksempel på at torrent ikke er noe løsning for fremtidige filmer. Endret 19. mars 2011 av ashmon Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Gleder meg! Syntes lavbudsjett skrekkfilmer slik som REC (både I og II) ofte er mye bedre enn filmer ala The Ring. Lenke til kommentar
velv Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Dette er da ikke første gang at det er blitt lagt ut filmer gratis rett fra produsente på f.eks. Piratebay. Husker det var reklamert for en litt merkelig film på forsida av Piratebay for ca. et halvt år siden. Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Hjelper ikke når <10% er villige til å donere en mengde som ikke tilsvarer mer enn 10% av vanlig utsalgspris for spillefilmer på DVD/BR. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg