adale Skrevet 21. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2011 Hvilket verksted bruker du? Så vidt jeg vet, har ikke Apple noen egeneide verksted, ihvertfall ikke i Norge (rett meg om jeg tar feil), men leier tjenesten av et verksted som har fått sertifisering av Apple til å reparere deres telefoner. Hvis telefonen er væskeskadet, vil ikke verkstedet ha noen jobb å gjøre med telefonen ettersom den er død (væskeskade repareres ikke pga fare for senskader) og tjener derfor ikke én krone. Det er for et verksted tapt arbeidsfortjeneste da de har brukt tid på å konstatere væskeskade uten å få noen penger for det. Er det ikke garanti/reklamasjon, reparerer de telefonen, og sender regningen til Apple. Derfor tjener verkstedet gode penger på å reparere på garanti/reklamasjon, og de taper penger på å konstatere væskeskade/totalskade. Det er derfor ikke naturlig å tro at verkstedet lyver om dette. Væskeskade kan oppstå i veldig mange tilfeller. Selv er jeg utrolig forsiktig med mine telefoner, men oppdaget ved en tilfeldighet at jeg hadde hatt mobiltelefonen i bukselomma etter jeg hadde vært ute i regnvær. Lommen var våt, og telefonen var blitt fuktig. Men hadde jeg ikke sett det akkurat når jeg kom inn, hadde jeg aldri trodd at telefonen min hadde blitt utsatt for fuktighet (den tålte det, riktignok, men jeg kunne like gjerne vært uheldig). Og det er bare ett eksempel på hva som kan føre til fuktskade. Poenget er; med en gjenstand som en telefon, som er med deg i "tykt og tynt", kan du aldri påstå med 100% sikkerhet at den aldri har vært utsatt for støt eller væskeskade. Derfor finnes det støt- og væskeindikatorer i telefonen. Ok, jeg forstår. Mobilleverandøren sa de sendte den til Apple, men det var nok en autorisert reperatør, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå