outern Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Vikingcraft er en helt ny norsk minecraft server med 25 plasser. (mulig med flere plasser etter behov) Helt nytt kart. 1 by så langt det er min/spawn. Du velger selv om du vil bygge by eller for deg selv. Alle starter med 1000kr som kan brukes i butikken i spawn, eller betale andre spillere for ”jobber” eller annet. Det er ukentlige event og aktive admins. Det blir ikke gitt ut kits, ingen warps eller teleport. Serveren er satt som Pve , dette kan endres om ønskelig.(pvp/pve) Nether gate kommer også snart. Må finne en stabil plugin som virker. Craftbook er aktivert på servern. Det er mail system på servern så du kan sende beskjeder til folk som er offline. For hjelp til bruk av craftbook o.l besøk forumet på vikingcraft.org Byer: Om du vil at din by skal bli ”godkjent” som serverby er det noen krav: - minst 5 inbyggere - Det skal være en by, altså mange hus. - Flott med et tema eller lik byggestil, men ikke et krav om det generelt ser bra ut. Fordeler med godkjente byer: - Godkjente byer får protection zone rundt sin by med muligheter for å velge pvp/pve, hvem som får bygge/fjerne bloks osv. - Får koble sin togbane til hovedstasjonen til spawn. (må lages under bakken) - Grunleggeren av byen får også ”ordfører” status/rank. Dette fører ikke med seg fordeler enda, utenom kontroll over sin egen bysone. - Admin vil kunne sette opp en butikk til deg å gi deg eier status i butikken. Alle items i butikken må du selv/innbyggerne gi/selge til butikken. Pengene må du også sette inn i butikkens konto så du kan selge items. Mods/plugin: Bukkit Citizens (Npc) (fjernet til ny oppdatering kommer) Blast controll (creppers sprenger ikke) Izone (beskytter definerte omerådet) iConomy (økonomi system) Når du kommer inn i butikken skriv /shop Localshop (mulighet til å sette opp lokale butikker. Craftbook (lage heiser, broer, ”gates” osv) LWC (Gjør så andre ikke kan åpne/ødelegge dine kister) Herochat Nether portal Les reglene før du logger deg inn på servern. Reglene finner du på vikingcraft.org Send whitelist søknad her/pm eller på vårt forum. Husk å ta med minecraft navnet ditt. Presiserer igjen: Dette er en Survival server. Ingen kits, ingen teleport/warp (Du kan bruke home og sethome og /spawn) Poenget er at du skal bygge deg opp fra bunnen å skape noe stort, bli rik, store hus, masse diamanter. Når servern er bygget opp som dette er det gøy å være rik. Du har jobbet for de verdiene du har skapt. Så hvis du vil spille her ikke spør om items eller teleport etter 2 minutter Skriv søknad til whitelist her eller på siden vår. Navn: Alder: Ingame navn: kjenner du noen på servern: Hve ser du frem til på servern: IP: 81.19.217.22:25765 Endret 26. mars 2011 av outern 1 Lenke til kommentar
outern Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Oppdatering. Nether er aktivert, ser ut til å virke som den skal. 25stk på whitelisten. 2 byer, 1 med bystatus (Protection zone) Endret 26. mars 2011 av outern Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Navn: Jonas Alder: 15 Ingame navn: norsk2277 kjenner du noen på servern: Nei Hve ser du frem til på servern: jeg lurer på om jeg kan hjelpe med og bygge? Lenke til kommentar
GaxoPAxo Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 (endret) SØKNAD Navn: gaxopaxo Alder: 15 Ingame navn: GaxoPaxo kjenner du noen på servern: Nope Hva ser du fram til på serveren?: Dette ser ut til og være en flott server og veldig dedikert.. ser fram til og prøve den og spille på den' *yells* GAXO.. ? PAXO Endret 8. mai 2011 av GaxoPAxo Lenke til kommentar
gaMerz Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Navn:Espen Alder:17 Ingame navn:volcomxx kjenner du noen på servern:ikke foreløpig. Hve ser du frem til på servern: Ser fram til og bygge mye og utforske minecraft serveren med dere!. Lenke til kommentar
Bae97 Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 In Game Name: Bae97 År: 13 god kontakt og ha det gøy med spillerne Lenke til kommentar
slalom Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Navn : Martin Alder : 12 Ingame navn : slalom123 Kjenner du noen på serveren? : Nei. Hva ser du fram til på serveren? : Hjelpe folk, Bygge meg hus. skaffe meg rikdom i mineraler. Lenke til kommentar
Quidni Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Navn:Jonas Alder:16 Ingame navn: Callmod kjenner du noen på servern: Nei Hve ser du frem til på servern: Hørest ut som en hyggelig server, ser fram til å bygge/hjelpe å bygge. Lenke til kommentar
RampeX Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Navn: Kristian Alder: 15 Ingame navn: RampeX Kjenner du noen på serveren: Nei Hve ser du frem til på serveren: Bygge og få min egen lille formue Lenke til kommentar
WiiFii Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Navn:Lars Alder:14 Ingame navn:NorwegianCraft Kjenner du noen på servern: Nei Hve ser du frem til på servern: Ser fram til og bygge online og tjene min egen lille formue Lenke til kommentar
Nightmare1518 Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Er servern fortsatt aktiv? Endret 26. juli 2011 av Nightmare1518 Lenke til kommentar
hyge25 Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Navn: Marcus Alder: 16 Ingame navn: hyge25 kjenner du noen på servern: Ikke for øyenblikket =) Hve ser du frem til på servern: Utforske, bygge og ha det morsomt! Lenke til kommentar
Skyiax Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Navn: Andreas Heggelund Alder: 19 Ingame navn: Skyiax kjenner du noen på servern: Ikke foreløbig, men ser virkelig frem til å møte andre norske mc gale mennesker Hva ser du frem til på servern: Jeg ser virkelig frem til å møte nye mennesker, bygge og lære serveren å kjenne. Har vært Admin på McNorge og MCBlox Lenke til kommentar
outern Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Dette er den gamle server tråden til viking craft V.1 Se ny tråd for den nye servern som kommer snart. Moderator kan låse/fjerne denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg