Jlmss Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Hei. Jeg har et lite problem eg ikke skjønner noe av. Kørven min har et Canon 450D kamera som låser/skriverbeskytter minnebrikken helt vilkårlig. Problemet begynte etter han minnekortet i et annet kamera. Når det skjer så får han ikke tilgang til bildene, verken på kamera eller pc. Det som hjelper av og til er at han tar ut batteriet og minnekortet samtidig, venter noen sekunder og så putter det tilbake samtidig som han slår på kamera. Da virker det som det funker for en stund. Vi kan ikke finne noe i innstillinger som hjelper og jeg har også oppgradert kamera sitt software til siste versjon. formatert minnekortet og brukt andre minnekort som ikke har vært brukt i andre kamera, men med samme resultat som nevnt. Er det noen som har en ide hva som skjer med kamera og minnebrikken? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Hva er "Kørven min" for noe? ER kameraet gammelt? Hvor mange bilder er det tatt? Har kameraet vært utsatt for ytre påvirkninger som kan tenkes å ha skadet det? Ringt til cannon support og hørt? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Det er aldri lurt å bruke samme minnekort i to forskjellige kameraer. Prøv å formatere kortet i kamera. Endret 18. mars 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Som tomsi sier, du burde/må formatere kortet i kameraet du skal bruke kortet i og hvis du bruker kortet i et annet kamera må du formatere hver gang i spesifikke kamera. Vi også anbefale deg å formater istedenfor og bruke slette-funksjonen når du skal slette gamle bilder, et annet tips er å unngå og slette enkelt bilder underveis. Lenke til kommentar
Jlmss Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2011 Heisann Kørven betyr gutt/guttungen Jeg har formatert kortet både på pc og i kamera uten at det hjalp noe. Det eneste jeg nok ikke har gjort er å ringe suport hos Canon. Man får vel ringe Canon å høre hva dem sier Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Har du prøvd og tilbakestille kameraet til fabrikk-innstillinger ? Har du prøvd kortet i en kortleser ? Fungerer kameraet/opplastingen av bilder med et annet kort ? Har du prøvd med en annen USB-kabel ? Noen kort har en egen sperrefunksjon på utsiden av kortet. Oppgrader softwaren/drivere i computeren og kameraet. Du kan prøver en "hard-resette", ta ut hovedbatteriet og backup-batteriet og la kameraet være batteriløs i drøy time, husker ikke om det var 400D eller 450D som ikke har løst backup-batteri, men det finner du ut i manualen. Endret 19. mars 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Jlmss Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2011 Har prøvd å tilbakestille kamera og oppgradert softwaren. ingen forskjell. Kortet er prøvd i anna kortleser, fungere helt fin. er formatert både i pc og kamera. ingen forskjell. Kamera fungere med andre kort, men gir etter en liten stund samme problem på minnekortet. selv om det er nytt kort for kamera. Fungere ikke med usb kabel heller når kamera/kortet har slått seg vrang. Sperrefunksjonen på kortet er sjekket og det er ikke det. Ikke prøvd å ta ut backup batteriet, bare hovedbatteret. Kan Problemet være backup batteriet som er problemet? kan det gi slike problem hvs det begynner å bli dårlig? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Kan Problemet være backup batteriet som er problemet? kan det gi slike problem hvs det begynner å bli dårlig? Nei, backup-batteriet misjon er og supportere kameraet med strøm "minne" når du tar ut/bytter hovedbatteriet, Hvis du lar kameraet være strømløs i over en time vil kameraet slette alle bugs som kan ha oppstått. Det vil forsåvidt også en oppdatering av firmwaren gjøre. Endret 19. mars 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Karolinexx Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Det skjedde med meg også, men jeg kjøpte meg nytt kamera. Ring der du kjøpte det eller noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå